REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3056 Suç Sosyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek,
2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek,
3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek,
4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek,
5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek,
6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek
7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek,
8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek,
9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek,
10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek,
11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek,
12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek,

Dersin İçeriği

Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriminoloji nedir ? Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
2) Kriminoloji ve sosyolojik perspektif Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall.
3) Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson.
4) Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall.
5) Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
6) 1. ARA SINAV
7) Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
7) Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
8) Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
9) Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
10) Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
11) Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall
12) 2. ARA SINAV
13) Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
14) Mala yinelik suçlar Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006.
“Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009.
“Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided
Ek okumalar sağlanacaktır

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2