ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3005 Aile ve Sosyal Cinsiyet Sosyolojisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders çağdaş toplumlarda sosyal cinsiyet, aynı zamanda aile düzenlemeleri ve pratiklerilerini analiz etmek için çeşitli sosyolojik yaklaşımı uygular. Ayrıca, aile ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri sosyal cinsiyet perspektifinden analiz eder. Öğrencilerin, karmaşık bir kurum olan aile kurumunu anlamak için kendi aile deneyimleri ve dünyadaki aileleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek anlamalarını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Sosyal cinsiyet ve aile konularını irdeleyen sosyolojik yaklaşımları tanımlamak
(2)Küresel alanda sosyal bir kurum olan aileyi değerlendirmek
(3) Aileye ait konuları, cinsiyet rolleri ve onların aile içindeki beklentileri üzerine yoğunlaşarak, toplumsal cinsiyet perspektifinden incelemek.
(4) Kültürler arası aileleri analiz etmek ve karşılaştırmak.
(5) Kültürler arasında cinsellik, flört ve evlilik normlarını incelemek ve karşılaştırmak..
(6)Aile yapısı ve günlük yasam üzerinde ekonomik olayların ve sosyal sınıfların etkisini anlamak.
(7) Aile ağacı yapma becerisi sergilemek
(8)Öğrencilerin aile bireyleri ile yapacakları görüşmeler üzerinden, kendi aile kültürü ve tarihini öğrenmek ve biyografik araştırma ödevi yazmak.

Dersin İçeriği

Bu disiplinlerarasi derste cinsiyetin önemli bir analiz kategorisi olduğu cesitli ailel yapilarini ele alacagiz. Konular cinsiyet kimliğinin olusturlmasi, cinsellik ve cinsiyet ilişkilerinin geçmiş ve simdiki sosyal ve kültürel kurumlar ve aile arasindaki ilsikilerini kapsamaktadır. Dersin sonuna doğru, aileleri arasindaki sosyal, kültürel ve tariksel cesitliligin anlasilmasi geliştirilecek, güncel ailevi konulari analiz edecek sosyal teori konseptleri kullanılacak, ve onlarin soyal ve politik etkileri tartisilabilir hale gelinecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris Ders planının sunumu ve beklentiler üzerine konuşma/tartışma
2) Aile nedir? Kısa biyografi yazma, aile hakkındaki genel fikirlerimizi ve önyargılarımızı tartışma
3) Gecmiste ve gunumuzde aileler Okuma 1: Ailenin teorik önemi Okuma 2:Aile ve kişisel yaşamda küresel devrim
4) Kamusal tartismalar ve ozel hayatlar Okuma 5: Anne savaşları Okuma 6:Aile tartışmalarının azalması
5) Cinsiyet rollerinin degisimi Okuma 7:Buzdan çatlaklar Okuma 8:B planına geri dönme
6) Cinsiyet ve toplum Okuma 9:Cinsel devrim Okuma 10:İlişki kurma ve buluşma
7) Vize sınavı Vize sınavı
8) Flort ve evlilik Diverse families ödevinin teslimi Kültürler arası evlilikler üzerine tartışma ve karşılaştırma
9) Bosanma ve yeniden evlenme Proje ödevi tartışması Farklı ülkelerden boşanma istatistiklerini inceleme Okuma 18:Modern Amerikan üvey-aileler Projenin temel fikirleri ve metodoloji konuları hazırlığı yapma
10) Ebeveynlik Okuma 19:Yeni aileler Okuma 20:Sağlıklı babalar ve sağlıklı çocuklar
11) Cocukluk ve genclik Okuma 21:Duyarlılığın ötesinde Okuma 24:Birleştiren bağlar
12) Is ve aile hayati Okuma 25:İkinci değişim
13) Aile ve ekonomi Okuma 28: Hiç uyumayan ekonomi Okuma 30:Orta sınıf anne ve babalar neden ayrılıyor
14) Buyuk ailelerle yasamak Dünyadaki geniş aileler üzerine tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course reader
Diğer Kaynaklar: Available at the bookstore /Kitapcilarda bulunabilir

Arlene S. Skolnick & Jerome H. Skolnick, Family in Transition (Pearson, 2011) - 16th edition.
ALSO
Families across Cultures (PDF file)
Doing Better for Families (PDF file)
Additional materials, articles, films will be make available during the semester. / Ilave makale ve filmlere donem boyunca erişilebilir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 30 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek