DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3005 | Aile ve Sosyal Cinsiyet Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Ders çağdaş toplumlarda sosyal cinsiyet, aynı zamanda aile düzenlemeleri ve pratiklerilerini analiz etmek için çeşitli sosyolojik yaklaşımı uygular. Ayrıca, aile ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri sosyal cinsiyet perspektifinden analiz eder. Öğrencilerin, karmaşık bir kurum olan aile kurumunu anlamak için kendi aile deneyimleri ve dünyadaki aileleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek anlamalarını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Sosyal cinsiyet ve aile konularını irdeleyen sosyolojik yaklaşımları tanımlamak (2)Küresel alanda sosyal bir kurum olan aileyi değerlendirmek (3) Aileye ait konuları, cinsiyet rolleri ve onların aile içindeki beklentileri üzerine yoğunlaşarak, toplumsal cinsiyet perspektifinden incelemek. (4) Kültürler arası aileleri analiz etmek ve karşılaştırmak. (5) Kültürler arasında cinsellik, flört ve evlilik normlarını incelemek ve karşılaştırmak.. (6)Aile yapısı ve günlük yasam üzerinde ekonomik olayların ve sosyal sınıfların etkisini anlamak. (7) Aile ağacı yapma becerisi sergilemek (8)Öğrencilerin aile bireyleri ile yapacakları görüşmeler üzerinden, kendi aile kültürü ve tarihini öğrenmek ve biyografik araştırma ödevi yazmak. |
Bu disiplinlerarasi derste cinsiyetin önemli bir analiz kategorisi olduğu cesitli ailel yapilarini ele alacagiz. Konular cinsiyet kimliğinin olusturlmasi, cinsellik ve cinsiyet ilişkilerinin geçmiş ve simdiki sosyal ve kültürel kurumlar ve aile arasindaki ilsikilerini kapsamaktadır. Dersin sonuna doğru, aileleri arasindaki sosyal, kültürel ve tariksel cesitliligin anlasilmasi geliştirilecek, güncel ailevi konulari analiz edecek sosyal teori konseptleri kullanılacak, ve onlarin soyal ve politik etkileri tartisilabilir hale gelinecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giris | Ders planının sunumu ve beklentiler üzerine konuşma/tartışma |
2) | Aile nedir? | Kısa biyografi yazma, aile hakkındaki genel fikirlerimizi ve önyargılarımızı tartışma |
3) | Gecmiste ve gunumuzde aileler | Okuma 1: Ailenin teorik önemi Okuma 2:Aile ve kişisel yaşamda küresel devrim |
4) | Kamusal tartismalar ve ozel hayatlar | Okuma 5: Anne savaşları Okuma 6:Aile tartışmalarının azalması |
5) | Cinsiyet rollerinin degisimi | Okuma 7:Buzdan çatlaklar Okuma 8:B planına geri dönme |
6) | Cinsiyet ve toplum | Okuma 9:Cinsel devrim Okuma 10:İlişki kurma ve buluşma |
7) | Vize sınavı | Vize sınavı |
8) | Flort ve evlilik | Diverse families ödevinin teslimi Kültürler arası evlilikler üzerine tartışma ve karşılaştırma |
9) | Bosanma ve yeniden evlenme Proje ödevi tartışması | Farklı ülkelerden boşanma istatistiklerini inceleme Okuma 18:Modern Amerikan üvey-aileler Projenin temel fikirleri ve metodoloji konuları hazırlığı yapma |
10) | Ebeveynlik | Okuma 19:Yeni aileler Okuma 20:Sağlıklı babalar ve sağlıklı çocuklar |
11) | Cocukluk ve genclik | Okuma 21:Duyarlılığın ötesinde Okuma 24:Birleştiren bağlar |
12) | Is ve aile hayati | Okuma 25:İkinci değişim |
13) | Aile ve ekonomi | Okuma 28: Hiç uyumayan ekonomi Okuma 30:Orta sınıf anne ve babalar neden ayrılıyor |
14) | Buyuk ailelerle yasamak | Dünyadaki geniş aileler üzerine tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader |
Diğer Kaynaklar: | Available at the bookstore /Kitapcilarda bulunabilir Arlene S. Skolnick & Jerome H. Skolnick, Family in Transition (Pearson, 2011) - 16th edition. ALSO Families across Cultures (PDF file) Doing Better for Families (PDF file) Additional materials, articles, films will be make available during the semester. / Ilave makale ve filmlere donem boyunca erişilebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |