GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1051 Felsefeye Giriş Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersin Amacı: Bu ders, felsefi sorgulama ve felsefi düşüncenin ne olduğunun anlaşılmasını sağlar. Bu sorular üç bölüme ayrılmaktadır: gerçeklikle ilgili sorular, bilgiyle ilgili sorular ve değerlerle ilgili sorular. Bu dersin amacı bu sorulardan herhangi birine mutlak bir yanıt bulmak değildir. Bunun yerine, öğrencilerin hem tarihsel hem de modern görüşler dahil olmak üzere tüm olası cevapları eleştirel bir şekilde incelemeleri ve tercihen bunlardan herhangi biriyle kolayca yetinmemeleri gerekmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. Felsefi düşünme becerisi kazanmak
2. Temel felsefi konuları ve bunların yaşam ve gerçeklikle ilişkisini anlamak
3. Felsefi tutumun anlam ve öneminin farkına varmak.
4. Felsefe, epistemoloji, teoloji, metafizik ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurmak.
5. İlk Yunan'dan Ortaçağ'a ve günümüze kadar temel felsefi problemleri kavramak.
20. yüzyıl.
6. Felsefeyi ve onun bilim, din, siyaset, ekonomi ve sosyal yaşamla ilişkisini/etkilerini anlamak.  

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere felsefenin temel kavramlarını ve pratiklerini tanıtmayı amaçlayarak, hayat ve gerçeklik üzerindeki rolünü derinlemesine anlamalarını sağlar. Antik Yunan düşüncesinden Orta Çağ felsefesine ve günümüz tartışmalarına kadar uzanan temel felsefi sorunları keşfederek, öğrenciler çevrelerindeki dünyaya eleştirel ve felsefi bir bakış açısıyla yaklaşma yeteneği geliştireceklerdir. Ders; felsefe ile epistemoloji, teoloji, metafizik, bilim, din, siyaset, ekonomi ve sosyal yaşam gibi diğer disiplinler arasındaki ilişkileri inceleyerek, felsefenin hem bireysel inançlar hem de toplumsal yapılar üzerindeki etkisini ortaya koyar. Dersin sonunda, öğrenciler analitik becerilerini geliştirerek insan deneyiminin çeşitli yönlerine dair bakış açılarını genişletecek felsefi bir tutum kazanacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma, grup çalışması ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Birinci hafta için okuma bulunmamaktadır.
2) Felsefe Nedir? Bölüm 1 Coursebook pp. 3-33
3) Felsefe Nedir? Bölüm 2 Coursebook pp. 35-68
4) Felsefe Nedir? Bölüm 3 Coursebook pp. 69-90
5) Birinci Workshop -
6) Epistemoloji Nedir? Coursebook pp. 91-126
7) İkinci workshop -
8) Vize Sınavı
9) Değer Teorisi Coursebook pp. 127-174
10) Üçüncü workshop
11) Etik Teorileri Coursebook pp. 175-193
12) Metafizik Bölüm 1 Coursebook pp. 203-277
13) Metafizik Bölüm 2 Coursebook pp. 278-330
14) Kapanış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: R. E. Creel, Thinking Philosophically, Blackwell Publishers, Massachusetts, 2001

Additional readings will be announced.
Diğer Kaynaklar: R. E. Creel, Thinking Philosophically, Blackwell Publishers, Massachusetts, 2001


Haftalık ek okumalar duyurulacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 3 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3