ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHY2003 | Modern Fizik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUHAMMED AÇIKGÖZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Görecelik, kuantum fiziği, atomik fizik ve nükleer fiziğin temel esaslarını kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenci; o özel görecelik teorisini anlayabilecek. o Lorentz dönüşüm denklemlerini formülize edebilecek. o bağıl lineer momentum ve enerjiyi formülize edebilecek. o Kuantum fiziğini klasik fizikten ayrıdedebilecek. o Dalga mekaniğini formülize edebilecek. o Schrödinger denklemlerini bazı aplikasyonlara uygulayabilecek. o Kuantum fiziğinin temel kavramlarını öğrenebilecek. o Kuantum fiziğindeki Hidrojen atomu kavramını tanımlayabilecek. o Kuantum fiziğini nükleer yapılara uygulayabilecek. o Nükleer reaksiyonlardaki farklılıkları ayırdedebilecek; fizyon ve füzyon gibi. o Kuantum teorisini nükleer reaksiyonlara uygulayabilecek. o Kuantum teorisini temel parçacıklara ve temel parçacık etkileşimlerine uygulayabilecek. |
Bu derste, görecelik teorisi, Lorentz dönüşüm denklemleri, kuantum mekaniğinin temelleri, Schöredinger denklemi, atomik fizik ve nükleer fiziğin prensipleri öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modern fiziğe ve görecelik teorisine giriş. | |
2) | Görecelik teorisi. | |
3) | Işığın kuantum teorisi; dalgaların teorisi ve sonuçlarına giriş. | |
4) | Kuantum fiziği; kuantum teorisinin esasları. | |
5) | Kuantum fiziği; kuantum mekaniği ve dalga mekaniğine temel bir giriş. | |
6) | Kuantum fiziği; olasılıklar ve normalizasyon; SHO. | |
7) | Schöredinger denklemi ve kuantum mekaniği | |
8) | Atom fiziği; atomik yapı. | |
9) | Atom fiziği; moleküler yapı. | |
10) | Nükleer fizik; nükleer yapı ve nükleer bağlanma enerjisi, nükleer kuvvet, radyoaktivite. | |
11) | Nükleer fizik uygulamaları; nükleer reaksiyonlar; fizyon ve füzyon; radyasyon dedektörleri ve uygulamaları. | |
12) | Seçme konular | |
13) | Seçme konular | |
14) | Seçme konular |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Physics for Scientists and Engineers, eighth editions (2010) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning. 2) Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, sixth editions (2006) by Raymond A. SERWAY and John W. Jewett, Jr., Brooks/Cole- Thomson Learning. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Physics, Principles with applications, 5th edition (1998) by Douglas C. GIANCOLI, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458 2) Fundamentals of Physics, 5th edition (1997) by David HALLIDAY, Robert RESNICK and Jearl WALKER, John Wiley &Sons. Inc. New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |