PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BIO1002 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, biyolojiyi temel seviyede tanıtmaktır. Biyolojideki temel kavramlar, organizmayı moleküler ve hücresel seviyeden sistem seviyesine kadar inceleyerek öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyolojideki temel kavramları tanımlar. 2. Canlıların kimyasını tanır. 3. Hücre içi yapıları ve çalışma prensiplerini tanır. 4. Kalıtımdaki kavramları tanımlar. 5. Genetikteki temel kavramları tanımlar. 6. Hayvanlardaki temel yapı ve fonksiyonları tanır. 7. İnsan vücudundaki farklı organ sistemlerini tanır. 8. Organizmanın moleküler, hücresel ve sistem düzeyinde karşılaştırır. |
Ders, temel biyoloji bilgisini kapsarken yaşamın kimyası, hücre, genetik, kalıtım, hayvan yapı ve fonksiyonu ve organ sistemlerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Günümüzde Biyoloji | Okuma |
2) | Temel kimya | Okuma |
3) | Yaşamın molekülleri | Okuma |
4) | Hücre içinde bir gezi | Okuma |
5) | Çalışan hücre / Hücresel solunum | Okuma |
6) | Hücre bölünmesi | Okuma |
7) | Kalıtım paternleri | Okuma |
8) | Genel ders tekrarı | Okuma |
9) | DNA'nın yapı ve fonksiyonu / Gen regülasyonu | Okuma |
10) | Hayvan yapı ve fonsiyonlarında birleştirici kavramlar | Okuma |
11) | Vücudun savunma mekanizmaları | Okuma |
12) | Hormonlar ve endokrin sistemi | Okuma |
13) | Sinir, duyu ve motor sistemleri | Okuma |
14) | Genel ders tekrarı | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Campbell Essential Biology with Physiology, Simon-Reece-Dickey, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN 13: 978-0-321-66017-6) (REQUIRED READING) 2)Campbell Biology, Reece-Urry-Cain-Wasserman-Minorsky-Jackson, Ninth Edition, Pearson Education Inc., 2011 (ISBN 13: 978-0-321-73975-9) 3)Basic Concepts in Biology, Cecie Starr, Thomson Learning Inc., 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 4 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 4 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 5 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |