PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BIO1002 Biyolojiye Giriş Bahar 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, biyolojiyi temel seviyede tanıtmaktır. Biyolojideki temel kavramlar, organizmayı moleküler ve hücresel seviyeden sistem seviyesine kadar inceleyerek öğretilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyolojideki temel kavramları tanımlar.
2. Canlıların kimyasını tanır.
3. Hücre içi yapıları ve çalışma prensiplerini tanır.
4. Kalıtımdaki kavramları tanımlar.
5. Genetikteki temel kavramları tanımlar.
6. Hayvanlardaki temel yapı ve fonksiyonları tanır.
7. İnsan vücudundaki farklı organ sistemlerini tanır.
8. Organizmanın moleküler, hücresel ve sistem düzeyinde karşılaştırır.

Dersin İçeriği

Ders, temel biyoloji bilgisini kapsarken yaşamın kimyası, hücre, genetik, kalıtım, hayvan yapı ve fonksiyonu ve organ sistemlerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Günümüzde Biyoloji Okuma
2) Temel kimya Okuma
3) Yaşamın molekülleri Okuma
4) Hücre içinde bir gezi Okuma
5) Çalışan hücre / Hücresel solunum Okuma
6) Hücre bölünmesi Okuma
7) Kalıtım paternleri Okuma
8) Genel ders tekrarı Okuma
9) DNA'nın yapı ve fonksiyonu / Gen regülasyonu Okuma
10) Hayvan yapı ve fonsiyonlarında birleştirici kavramlar Okuma
11) Vücudun savunma mekanizmaları Okuma
12) Hormonlar ve endokrin sistemi Okuma
13) Sinir, duyu ve motor sistemleri Okuma
14) Genel ders tekrarı Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be supplied.
Diğer Kaynaklar: 1)Campbell Essential Biology with Physiology, Simon-Reece-Dickey, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN 13: 978-0-321-66017-6)
(REQUIRED READING)

2)Campbell Biology, Reece-Urry-Cain-Wasserman-Minorsky-Jackson, Ninth Edition, Pearson Education Inc., 2011 (ISBN 13: 978-0-321-73975-9)

3)Basic Concepts in Biology, Cecie Starr, Thomson Learning Inc., 2003

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 3
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek.
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 4
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 3
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 4
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 5
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.