ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4054 Yetişkin Eğitimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak

* Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme
* Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme
* Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme
* Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme
* Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme
* Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama
* Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme
* Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme

Dersin İçeriği

Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin eğitiminin temelleri Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1
2) Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4
3) Yetişkin eğitiminin tarihçesi Merriam & Brockett Ch.3
4) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
5) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
6) Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
7) Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
8) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
9) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
10) Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme Jarvis Ch.8
11) Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama Jarvis Ch.9
12) Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10
13) Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9
14) Yetişkin eğitiminin geleceği Merriam & Brockett Ch.11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London.
• Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA.
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek