LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4054 | Yetişkin Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak * Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme * Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme * Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme * Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme * Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme * Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama * Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme * Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme |
Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yetişkin eğitiminin temelleri | Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1 |
2) | Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye | Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4 |
3) | Yetişkin eğitiminin tarihçesi | Merriam & Brockett Ch.3 |
4) | Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar | Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6 |
5) | Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) | Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6 |
6) | Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar | Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5 |
7) | Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) | Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5 |
8) | Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar | Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8 |
9) | Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) | Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8 |
10) | Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme | Jarvis Ch.8 |
11) | Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama | Jarvis Ch.9 |
12) | Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma | Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10 |
13) | Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması | Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9 |
14) | Yetişkin eğitiminin geleceği | Merriam & Brockett Ch.11 |
Ders Notları / Kitaplar: | • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London. • Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA. |
Diğer Kaynaklar: | Yok/None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |