PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4054 | Yetişkin Eğitimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak * Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme * Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme * Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme * Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme * Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme * Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama * Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme * Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme |
Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yetişkin eğitiminin temelleri | Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1 |
2) | Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye | Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4 |
3) | Yetişkin eğitiminin tarihçesi | Merriam & Brockett Ch.3 |
4) | Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar | Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6 |
5) | Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) | Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6 |
6) | Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar | Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5 |
7) | Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) | Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5 |
8) | Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar | Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8 |
9) | Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) | Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8 |
10) | Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme | Jarvis Ch.8 |
11) | Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama | Jarvis Ch.9 |
12) | Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma | Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10 |
13) | Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması | Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9 |
14) | Yetişkin eğitiminin geleceği | Merriam & Brockett Ch.11 |
Ders Notları / Kitaplar: | • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London. • Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA. |
Diğer Kaynaklar: | Yok/None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |