Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Kuramsal Temeller : IBE’ne giriş, İnsan, Etkileşim ve Bilgisayar |
Bölüm 1, 2 and 3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
2) |
Giriş ve Kuramsal Temeller : Yazılım Hayat Döngüsü ve İBE, Proje planlama, analiz, tasarım ve değerlendirme |
Bölüm 1-3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
3) |
Etkileşim tasarım temelleri |
Bölüm 5: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
4) |
Tasarım kuralları ve kullanılabilirlik |
Bölüm 7: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
5) |
Tasarım süreci ve değerlendirme
Kullanıcı beklentisi
Ulaşılabilirlik
Donanım ve yazılım
|
Bölüm 1-4: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
6) |
Ana sayfa
Sayfa düzeni
Gezinme
Kaydırma ve sayfalama |
Bölüm 5-8: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
|
7) |
Başlıklar ve etiketler
Bağlantılar
Metin
Listeler
Widget’lar
|
Bölüm 9-13: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
8) |
Grafik, resim ve çoklu ortaö
Web içeriği yazımı
Içerik organizasyonu
Arama
|
Bölüm 14-17: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
9) |
Ergonomi |
|
10) |
Kullanılabilirlik ve Taşınabilir cihazlar |
|
11) |
Kullanılabilirlik test ve yöntemleri |
|
12) |
Kullanılabilirlik test ve yöntemleri |
|
13) |
Kullanılabilirlik testi |
|
14) |
Kullanılabilirlik testi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. |
|
3) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
4) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
5) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
6) |
İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. |
|
7) |
İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. |
|
8) |
Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. |
|
9) |
İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. |
|
10) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
2 |