Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Kuramsal Temeller : IBE’ne giriş, İnsan, Etkileşim ve Bilgisayar |
Bölüm 1, 2 and 3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
2) |
Giriş ve Kuramsal Temeller : Yazılım Hayat Döngüsü ve İBE, Proje planlama, analiz, tasarım ve değerlendirme |
Bölüm 1-3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
3) |
Etkileşim tasarım temelleri |
Bölüm 5: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
4) |
Tasarım kuralları ve kullanılabilirlik |
Bölüm 7: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.” |
5) |
Tasarım süreci ve değerlendirme
Kullanıcı beklentisi
Ulaşılabilirlik
Donanım ve yazılım
|
Bölüm 1-4: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
6) |
Ana sayfa
Sayfa düzeni
Gezinme
Kaydırma ve sayfalama |
Bölüm 5-8: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
|
7) |
Başlıklar ve etiketler
Bağlantılar
Metin
Listeler
Widget’lar
|
Bölüm 9-13: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
8) |
Grafik, resim ve çoklu ortaö
Web içeriği yazımı
Içerik organizasyonu
Arama
|
Bölüm 14-17: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.” |
9) |
Ergonomi |
|
10) |
Kullanılabilirlik ve Taşınabilir cihazlar |
|
11) |
Kullanılabilirlik test ve yöntemleri |
|
12) |
Kullanılabilirlik test ve yöntemleri |
|
13) |
Kullanılabilirlik testi |
|
14) |
Kullanılabilirlik testi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|