LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2052 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: İnsan-bilgisayar etkileşimi ilkelerini ve arayüğ tasarımının kullanabilirliğini tanıtmak. Kullanılabilirlik testi yapmak ve sonuçları raporlaştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin tasarım ilkelerini tanımlayabilecek,
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin analiz, tasarım ve değerlendirme ilkelerini açılayacabilecek,
o Kullanılabilirlik yöntemlerini açılayacabilecek,
o Bir yazılımı kullanılabilirlik testi yaparak değerlendirecek

Dersin İçeriği

Bilgisayar-insan arayüz tasarımı: prensipler, türler, modeller, insan faktörü: ergonomi, fizyolojik konular, bilişsel süreçler, görev analizi, donanım, etkileşim değerlendirme kriterleri: kullanışlılık, anketler, etnografik boyut, uygulama örnekleri, veri görsellemesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Kuramsal Temeller : IBE’ne giriş, İnsan, Etkileşim ve Bilgisayar Bölüm 1, 2 and 3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
2) Giriş ve Kuramsal Temeller : Yazılım Hayat Döngüsü ve İBE, Proje planlama, analiz, tasarım ve değerlendirme Bölüm 1-3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
3) Etkileşim tasarım temelleri Bölüm 5: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
4) Tasarım kuralları ve kullanılabilirlik Bölüm 7: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
5) Tasarım süreci ve değerlendirme Kullanıcı beklentisi Ulaşılabilirlik Donanım ve yazılım Bölüm 1-4: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
6) Ana sayfa Sayfa düzeni Gezinme Kaydırma ve sayfalama Bölüm 5-8: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
7) Başlıklar ve etiketler Bağlantılar Metin Listeler Widget’lar Bölüm 9-13: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
8) Grafik, resim ve çoklu ortaö Web içeriği yazımı Içerik organizasyonu Arama Bölüm 14-17: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
9) Ergonomi
10) Kullanılabilirlik ve Taşınabilir cihazlar
11) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
12) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
13) Kullanılabilirlik testi
14) Kullanılabilirlik testi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration. [http://www.usability.gov/pdfs/guidelines.html]”
“Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall. [http://www.hcibook.com/e3/] “
Diğer Kaynaklar: Zaphiris, P. & Kurniawan, S. (2007). Human-Computer Interaction Research in Web Design and Evaluation. London: IDEA Group Pub.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak