BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2051 Eğitimde Kalite Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri veküresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama,
• En yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama.
• Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama,
• Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi,
• Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencileri;
• TKY temel kavramlarını açıklayabilecek,
• TKY felsefelerini açıklayabilecek,
• Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek,
• Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak,
• Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulamak,
• Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak,
• Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Ders olay incelemeleri, ders anlatımı materyali ve egzersizler kullanılarak tartışma odaklı olarak işlenecektir. Dersin içeriğini kalite kavramı, kalite hareketi, etkililik ve okullarda kalite, kalite modelleri, kalite guruları, ISO 9000 serisi ve eğitim, kalite ödülleri, stratejik planlama gibi konular oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Derse Giriş
2) -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi Ch1- p. 1-11 Ch2- p. 12-27
3) -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Okullarda Kalite Ch3- p. 27-37
4) -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa Ch4- p. 38-50
5) -ISO 9000 Serisi ve Eğitim -QUIZ: Kalite Guruları -Olay nasıl analiz edilir? Ch5- p. 51-66 Case Study #1
6) -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği Ch7- p. 75-84
7) -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi Ch8- p. 80-88 Olay Analizi #2
8) -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama Ch11- p. 104-121
9) - Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama web
10) -Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi Olay Analizi #3 https://www.det.nsw.edu.au/proflearn/areas/qt/s_stories.htm
11) -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM web
12) - Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 2: Ağva Lisesi -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations Olay Analizi: http://okulweb.meb.gov.tr/34/19/243894/dosyalar/tky.doc
13) Proje Sunumu
14) Proje Sunumu
15) Final sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sallis, E. (2001). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited, London.
Diğer Kaynaklar: Jerome, S.A. (2000). Quality in Education: An implementation handbook. St. Lucie Press: Florida.
Yıldırım, H.A. (2002). Eğitimde Kalite Yönetimi. Nobel Yayınları: Ankara.
Ensari, H. (1999). 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık: İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 15 15
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 4
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. 3
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 3
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak.  3
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. 3
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. 4
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. 3
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak.  3
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. 3
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.