İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4055 | Seyahat Yazını | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, seyahat yazını türünün tanımını, geleneksel öğelerini ve gelişimini tanımlayacaklardır. Seçilmiş seyehat yazını örneklerini inceleyerek dünyanın değişik yerlerinde üretilen seyahat yazını metinlerini tanımlayıp karşılaştıcaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler * seyahat yazınının dünyanın değişik yerlerindeki edebi, kültürel, tarihi, siyasi etkisini tanımlayabilecekler. * seyahat yazını teorisi ile ilgili terminolojiyi öğrenecekler. * oryantalizm, beden, turist bakışı, imgesel coğrafya gibi seyahat yazınında sıklıkla görülen temaları tanımlayabilecekler * Dünyanın çeşitli bölgelerinden gelen yazarların ve kaşiflerin yazdığı çok sayıda seyahat yazını örneğini eleştirel bir bakış açısıyla okuyacaklar * Zaman ve uzam bağlamında bu türün evrimini tartışacaklar |
14.-20. yüzyıl arasında yazılan seyahat yazını örnekleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | - |
2) | The Art of Travel | Okuma |
3) | The Art of Travel | Okuma |
4) | The Art of Travel | Okuma |
5) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
6) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
7) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
8) | Genel Tekrar | - |
9) | Amongst the Believers | Okuma |
10) | Amongst the Believers | Okuma |
11) | Amongst the Believers | Okuma |
12) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
13) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
14) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | The Art of Travel by Alain de Botton The Oxford Book of Exploration ed. by Robin Hanbury Tenison Amongst the Believers by V.S.Naipaul Ghost Train to the Eastern Star by Paul Theroux |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | 2 |