YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3055 | Modern Amerika ve Siyaset | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere ABD’nin öncelikle dış politikası hakkındaki temel kavramları, kuramsal tartışmaları ve sorunları tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu dersin temel amaçlarından biri Amerikan politikasının ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirmek, kararlarının nasıl alındıklarını ve uygulandıklarını göstermek ve ne türden siyasi kurumların ABD politikasını ve önceliklerini belirlemede daha büyük rol oynadığını gösterebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler: 1)Birinci Dünya Savaşından günümüze dek Amerikan toplumunun sosyal politik olaylarını tartışabilmek 2)Amerika Birleşik Devletleri'nin dünyanın diğer devletileri ile geliştirdiği ilişkilerinin detaylarını inceleyebilmek. 3)Orta Doğu-Amerika ilişkilerinin dinamiklerini çözümleyebilmek. 4)Türkiye ve ABD arasındaki siyasi, kültürel ve ekonomik münasebetlerin çeşitli siyasi dönemlerde gösterdiği değişken yapıyı ve bunun nedenlerini araştırmak. 5)Günümüz siyasetinde Amerika'nın rolünü analiz etmek yetilerini kazanacaklardır. |
1950 Sonrası Amerika, Sosyo-Politik iç ve dış ilişkiler, Türk-Amerikan İlişkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction: America is on the stage ( The politics of a new century 1910-1920) | |
2) | The Rise of Black Militance and the Harlem Renaissance: The Age of Jazz and Mass Culture | Okuma |
3) | Getting Ready for the Second World War | Okuma |
4) | The Fascist Challenge and the Pasific Conflict , 1940-1950 | Okuma |
5) | Post-war America: The Truman Doctrine and the Marshall Plan, the history of NATO, 1945-1955 | Okuma |
6) | Eisenhower Years (1953-1960): The Soviet (Communist Challenge) The Age of Space | Okuma |
7) | The Civil Rights Movement: The Age of Television, Beat Generation, 60s/ Black Power | Okuma |
8) | 1960s Turkish-American Partnership: The Alliances | Okuma |
9) | The Rise of the New Right: Ronald Reagan ( Issue of Iran and Middle East) | Okuma |
10) | Turkish- American Relations 1980s: Turning Point, Turgut Ozal/ The Collapse of the Communist Regimes | Okuma |
11) | The Era of: Bush and Clinton | Okuma |
12) | George W. Bush and September 11, 2001 | Okuma |
13) | America Fights Back : War in Afghanistan, Second Iraq War and Turkey's role | Okuma |
14) | Obama's Policy: Iran, Taliban and the Nucleer Issue (Where Turkey Stands? | Okuma |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | My own lecture notes Stephen Ambrose and Douglas Brinkley, Rise to Globalism, eighth edition (New York: Penguin, 1997). |
Diğer Kaynaklar: | G. John Ikenberry, ed., American Foreign Policy: Theoretical Essays, Fifth edition (New York: Pearson Longman, 2005) Roger R. Trask, The United States Response to Turkish Nationalism and Reform 1914-1939, The University of Minnesota Press, Minneapolis, 1971 Richard C. Company Turkey and the United States : The Arms Embargo Period, New York : Praeger, 1986 McGhee, George. The US-Turkish-Nato Middle East Connection:How the Truman Doctrine Contained the Soviets in the Middle East . New York : St Martin ’s, 1990 Akdes Nimet Kurat Turk-Amerikan Munasebetlerine Kisa Bir Bakis, , Dogus, Ankara, 1959 Oral Sander Turk-Amerikan Iliskileri 1947-1964, Ankara Uni. Siyasal Bilgiler Fak. Yay. 1979 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |