Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bir giriş. |
|
2) |
Sinemanın doğuşu
D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915
|
Okuma. |
3) |
Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi
Eisenstein: Battleship Potemkin 1925
(The Odessa Steps)
|
Okuma. |
4) |
Alman sineması: Weimar Dönemi
Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920
|
Okuma. |
5) |
Hollywood’un altın çağı
Charlie Chaplin Modern Times 1936
|
|
6) |
Hollywood sineması stüdyo dönemi
Casablanca 1942 |
|
7) |
Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock
The Birds 1963/and Psycho
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
Italyan neo-realizm - De Sica–
The Bicycle Thieves 1948
|
Okuma. |
10) |
Federico Fellini - La Dolce Vita |
Okuma. |
11) |
Woody Allen – Annie Hall 1977 |
|
12) |
2. vize. |
|
13) |
Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 |
|
14) |
Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |