Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bir giriş. |
|
2) |
Sinemanın doğuşu
D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915
|
Okuma. |
3) |
Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi
Eisenstein: Battleship Potemkin 1925
(The Odessa Steps)
|
Okuma. |
4) |
Alman sineması: Weimar Dönemi
Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920
|
Okuma. |
5) |
Hollywood’un altın çağı
Charlie Chaplin Modern Times 1936
|
|
6) |
Hollywood sineması stüdyo dönemi
Casablanca 1942 |
|
7) |
Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock
The Birds 1963/and Psycho
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
Italyan neo-realizm - De Sica–
The Bicycle Thieves 1948
|
Okuma. |
10) |
Federico Fellini - La Dolce Vita |
Okuma. |
11) |
Woody Allen – Annie Hall 1977 |
|
12) |
2. vize. |
|
13) |
Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 |
|
14) |
Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|