Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mitolojiye Giriş
Belgesel – Antik Yunan Kültürü
|
|
2) |
Tanrılar- Titanlar ve on iki büyük Olymposlu |
|
3) |
İki Büyük Yeryüzü Tanrısı: Demeter ve Dionysus
Yaratılış mitleri
|
Okuma |
4) |
Mitolojide Kahramanlar
Aşk mitleri (Pyramus ve Thisbe, Orpheus ve Eurydike, Pygmalion ve Galatea, Daphne)
|
Okuma |
5) |
Argonotlar ve Altın Post’un hikayesi
Film: Jason and the Argonauts
|
Okuma |
6) |
Truva Savaşı öncesi büyük kahramanlar |
Okuma |
7) |
Herakles
Film: 2005 versiyonu (Din ve şiddet )
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
İlyada Destanı |
|
10) |
İlyada - devam. |
Okuma. |
11) |
İlyada |
|
12) |
Odysseus’un Serüvenleri |
|
13) |
Film: Odysseus’un Serüvenleri
|
|
14) |
Atreus- Oedipus |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
|
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
|
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
|
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
|
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
|
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
|
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
|
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
|
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
|
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
|