Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Dönem Amerikan Edebiyatına giriş ve J. Crevecoeur |
Okuma |
2) |
'What is an American?' makalesinin incelenmesi |
Okuma |
3) |
T. Jefferson'un tanıtımı ve 'Declaration of Independence'in incelenmesi |
Okuma |
4) |
1820-1865 dönemi Amerikan edebiyatına ve bu dönemin önemli isimlerinden Ralph Waldo Emerson'un tanıtımı |
Okuma |
5) |
'The American Scholar' metninin incelenmesi |
Okuma |
6) |
'The American Scholar'ın incelenmesi devam ediyor |
Okuma |
7) |
Hawthorne ve iki kısa öykü:'Young Goodman Brown ve 'The Birth Mark' inceleniyor |
Okuma |
8) |
E.A.Poe,'The Raven' ve 'The Philosopy of Composition'incelenmesi. |
Okuma |
9) |
Abraham Lİncoln; 'Gettysburg Adress' ve 'Second Inaugural Address'in incelenmesi, |
Okuma |
10) |
Henry David Thoreau ve 'Civil Disobeidance' ın incelenmesi. |
Okuma |
11) |
'Walden',Chapter 2 ve'Conclusion' incelenmesi. |
Okuma |
12) |
Emily Dickinson ve Amerikan Şiirine getirdiği yenilikler. |
Okuma |
13) |
'712' ve '754' başlıklı şiirlerin incelenmesi. |
Okuma |
14) |
Genel değerlendirme. |
Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |