REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES4913 Fikrin Görsel Anlatımı Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı mimarlık, iç mimarlık ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, bu farklı disiplinlerdeki ölçek farkını ortadan kaldırabilecek şekilde bir atölyede birlikte ve yan yana ortak çalışmalar yaparak , bu üç disiplinin ortak kullandığı tüm temsil dilleri kullanarak geliştirilecek iletişim kanallarında kavramsal içeriklerin elde edilme yöntemleri hakkında öğrencide teorik ve pratik birikim sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- disiplinler arası ölçek farkının ortadan kalkması
- üç farklı disiplinin birblikte çalışabilme becerisinin arttırılması
- içerik- biçim ilişkileri üzerine deneysel düşünüm becerilerinin geliştirilmesi
- her üç disiplinin de ortak kullandığı temsil dilleri üzerine deneyim
- ikonografi ve kavramsal metaforları tanımlar,
- temel görsel yapılanmaları kurar,
- kavramsal içerikli bir görsel bütün tasarlar.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği tasarlama faaliyetinin bilinç ve bilinçadışı seviyesinde teorik altyapısının irdelenmesi, tasarımcının bir fail olarak fiiliyatta kendini nasıl tesis ettiğinin anlaşılmasını mümkün kılacak teorik kısım ve atölye çalışmalarından oluşmaktadır. Tüm temsil dillerinin iletişim esaslarının ve kavramsal kurgulamanın iletildiği sözel bilgilendirmelerden ve bilginin uygulandığı tasarım örneklemelerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı.
2) Tasarlama fiilinin düşünsel temellerinin açıklanması-irdelenmesi
3) Grafik dilin öğeleri.
4) Grafik dilin öğeleri.
5) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
6) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
7) Klasik sanatlarda ikonografi,
8) Görsel iletişimde metafor kullanımı.
9) Egzersiz 1: Brif ve başlangıç.
10) Egzersiz 1: Gelişme.
11) Egzersiz 1: Sonuç ve tartışma.
12) Egzersiz 2: Brif ve başlangıç
13) Egzersiz 2: Gelişme.
14) Egzersiz 2: Sonuç ve tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Ödev 2 % 35
Ara Juri 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2