EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES4913 | Fikrin Görsel Anlatımı | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı mimarlık, iç mimarlık ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, bu farklı disiplinlerdeki ölçek farkını ortadan kaldırabilecek şekilde bir atölyede birlikte ve yan yana ortak çalışmalar yaparak , bu üç disiplinin ortak kullandığı tüm temsil dilleri kullanarak geliştirilecek iletişim kanallarında kavramsal içeriklerin elde edilme yöntemleri hakkında öğrencide teorik ve pratik birikim sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - disiplinler arası ölçek farkının ortadan kalkması - üç farklı disiplinin birblikte çalışabilme becerisinin arttırılması - içerik- biçim ilişkileri üzerine deneysel düşünüm becerilerinin geliştirilmesi - her üç disiplinin de ortak kullandığı temsil dilleri üzerine deneyim - ikonografi ve kavramsal metaforları tanımlar, - temel görsel yapılanmaları kurar, - kavramsal içerikli bir görsel bütün tasarlar. |
Dersin içeriği tasarlama faaliyetinin bilinç ve bilinçadışı seviyesinde teorik altyapısının irdelenmesi, tasarımcının bir fail olarak fiiliyatta kendini nasıl tesis ettiğinin anlaşılmasını mümkün kılacak teorik kısım ve atölye çalışmalarından oluşmaktadır. Tüm temsil dillerinin iletişim esaslarının ve kavramsal kurgulamanın iletildiği sözel bilgilendirmelerden ve bilginin uygulandığı tasarım örneklemelerinden oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı. | |
2) | Tasarlama fiilinin düşünsel temellerinin açıklanması-irdelenmesi | |
3) | Grafik dilin öğeleri. | |
4) | Grafik dilin öğeleri. | |
5) | Soyutlama ve kavramsallaştırma. | |
6) | Soyutlama ve kavramsallaştırma. | |
7) | Klasik sanatlarda ikonografi, | |
8) | Görsel iletişimde metafor kullanımı. | |
9) | Egzersiz 1: Brif ve başlangıç. | |
10) | Egzersiz 1: Gelişme. | |
11) | Egzersiz 1: Sonuç ve tartışma. | |
12) | Egzersiz 2: Brif ve başlangıç | |
13) | Egzersiz 2: Gelişme. | |
14) | Egzersiz 2: Sonuç ve tartışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Ödev | 2 | % 35 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |