Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HANDAN TEMELTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Design thinking dersinin amaçları, öğrencilere yenilikçi ve kullanıcı odaklı çözümler üretmek hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere problem çözme sürecinde yaratıcı düşünme, empati kurma, kullanıcı ihtiyaçlarını anlama, farklı perspektiflerden bakabilme, prototipleme ve test etme gibi konularda kullanılacak yöntem ve araçları tanıtmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilere takım çalışması, iletişim ve liderlik gibi işbirliği becerilerini de öğretir. Design thinking dersi, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yenilikçi çözümler üretebilmeleri için onları motive eder ve ilham verir. |
Bu 14 haftalık Design Thinking ders programı, öğrencilere tasarım düşüncesinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, işbirliği ve takım çalışması, farklı düşünme ve yaratıcılık yöntemleri, tasarım düşünme araçları ve teknikleri, empati ve kullanıcı odaklı tasarım, problem tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve iterasyon, test etme, tasarım düşüncesi örnek olayları, tasarım düşüncesi atölyeleri ve projeleri gibi konuları kapsamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler, tasarım düşüncesi sürecini uygulayarak final sunumlarını yapacak ve dersin değerlendirmesini yapacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, iş birliğine dayalı öğrenme, gözlem, tartışma, bireysel çalışma, problem çözme ve uygulamadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Design Thinking konusuna giriş
• Tasarım odaklı düşünme ilkelerine ve metodolojilerine genel bakış
• Tasarım odaklı düşünme sürecini anlamak |
Araştırma Ödevi
|
2) |
İşbirliği ve Takım Çalışması
İş Dünyasında Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme)
• Tasarım düşüncesinde etkili ekip çalışması ve iletişim
• İşbirlikçi düşünme ve karar verme teknikleri
• Tasarım odaklı düşünmeyi iş zorluklarına uygulamak
• Tasarım odaklı düşünmeyi kullanarak ürün geliştirme ve hizmet tasarımı
• Tasarım odaklı düşünme yoluyla kapsayıcı ve etik çözümler yaratmak |
Araştırma Ödevi |
3) |
Farklı Düşünme Yolları ve Yaratıcılık
• Yaratıcı Düşünme
• Eleştirel Düşünme
• Sistematik Düşünme
• Analitik Düşünme |
Araştırma Ödevi |
4) |
Tasarım Düşüncesi Araçları ve Teknikleri
• Çeşitli tasarım düşünce araçları ve tekniklerine giriş
• Kişilik geliştirme, yolculuk haritalama ve tasarım sprintleri |
Araştırma Ödevi |
5) |
Empati ve Kullanıcı Odaklı Tasarım
• Tasarım düşüncesinde empatinin önemi
• Kullanıcı araştırması yapma ve içgörü toplama teknikleri |
Araştırma Ödevi |
6) |
Problem Tanımı
• Uygun araçlar kullanarak tasarım problemlerini etkili bir şekilde tanımlama |
Uygulama Ödevi |
7) |
Fikir Oluşturma
• Yenilikçi fikirler üretmek için beyin fırtınası ve diğer teknikler |
Uygulama Ödevi |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Prototipleme ve Yineleme
Test Etme
• Prototipleme yöntemlerine giriş
• Hızlı prototipleme ve yinelemeli tasarım süreci
• Kullanıcı testleri
• Geri bildirim toplama
• İyileştirme |
Uygulama Ödevi |
10) |
Design thinking Örnekleri
• Başarılı tasarım düşüncesi projelerinin gerçek dünya örneklerinin analizi
• Endüstriler arasında tasarım düşüncesi başarı hikayelerinden öğrenme |
Uygulama Ödevi |
11) |
Design Thinking Atölyesi 1
• Tasarım düşüncesi prensiplerini ve yöntemlerini uygulamak için interaktif atölye
• Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi
• Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama |
Uygulama Ödevi |
12) |
Design Thinking Atölyesi 2
• Tasarım düşüncesi tekniklerini uygulamak için devam eden interaktif atölye
• Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi
• Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama |
Sunum Hazırlama |
13) |
Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar |
Sunum Hazırlama |
14) |
Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar |
Sunum Hazırlama |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |