ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES4922 Tasarım Portfolyosu Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Dersin Amacı: Tasarım Portfolyosu dersi, öğrencilerin profesyonel ve akademik ortamlarda çalışmalarını etkili bir şekilde sunmalarını sağlamak için gerekli becerileri kazandırır. Portföyler, CV’ler, kişisel web siteleri ve sosyal medya gibi çeşitli araçlar aracılığıyla öğrenciler, tasarım kimliklerini ifade etme yeteneklerini geliştirirler. Ders, öz tanıtım, profesyonel yazışmalar ve portföy içeriğinin eleştirel değerlendirilmesi üzerine yoğunlaşarak sektör ve akademik beklentilere uyum sağlamayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Etkili bir tasarım portföyünün ve profesyonel profilin temel bileşenlerini tanımlar.
Çeşitli ortamları ve bu ortamların tasarım çalışmalarını sergilemedeki uygunluğunu analiz eder.
Kariyer veya akademik hedeflerine uygun profesyonel bir biyografi, CV ve portföy oluşturur.
Referans talepleri ve iş başvuru e-postaları gibi profesyonel yazışma materyallerini hazırlar.
Portfolyo içeriğini, geri bildirimlere ve sektör beklentilerine göre eleştirel olarak değerlendirir ve geliştirir.
Kişisel marka oluşturma ve profesyonel ağ kurma amacıyla çeşitli çevrimiçi platformları etkin bir şekilde kullanır.
Çalışmalarını farklı medya araçları üzerinden sunabilir ve tutarlı bir tasarım kimliği ortaya koyar.

Dersin İçeriği

Bu ders, tasarım alanında profesyonel öz tanıtım için gerekli temel araçları kapsar. Öğrenciler, portfolyo, CV, kişisel web sitesi ve sosyal medya profilleri gibi öğeler üzerinde çalışarak profesyonel sunum becerilerini geliştirirler. Ders kapsamında biyografi ve özgeçmiş yazımı, profesyonel e-posta yazışmaları ve portfolyo değerlendirme çalışmaları yapılacaktır. Sektör konuşmaları, akran değerlendirmeleri ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, portfolyolarını geliştirerek iş başvuruları, serbest çalışma olanakları ve lisansüstü başvurularına uygun hale getirmeyi öğrenirler. Ders ayrıca, dijital platformların etkin kullanımı ve profesyonel ağ oluşturma stratejilerini de ele alır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri şu şekildedir: Proje, konuk konuşmacı, anlatım, tartışma, bireysel çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş & Ders Programı Gözden Geçirme & Beklentiler
2) Hedef Kitlen Kim? Hedef Kitlenin Kullanacağı Ortamlar Nelerdir? Who is my target? Whats are the mediums of my target?
3) Biyografi ve Özgeçmiş Biyografi ve özgeçmiş hazırlama
4) Referans Talep E-postası Referans talep e-postası hazırlama
5) İş Başvuru E-postası İş başvuru e-postası hazırlama
6) Lisansüstü Başvurusu için Niyet Mektubu Niyet mektubu hazırlama
7) Tasarımcı Konuşmaları Konuk konuşmacı
8) Ara Sınav
9) Tasarımcı Konuşmaları Konuk konuşmacı
10) Tasarımcı Konuşmaları Konuk konuşmacı
11) Ortam Hazırlıkları: Çevrimiçi Portföy, LinkedIn Profili, Instagram Profili vb. Uygulamalar
12) Ortam Hazırlıkları: Çevrimiçi Portföy, LinkedIn Profili, Instagram Profili vb. Uygulamalar
13) Ortam Hazırlıkları: Çevrimiçi Portföy, LinkedIn Profili, Instagram Profili vb. Uygulamalar
14) Son Sözler & Son İpuçları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Design Portfolios: Moving from Traditional to Digital by Diane M. Bender
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 6 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 4
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 4
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 4
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 3
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek 4
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması 3
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 5
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 4
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 4
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 4
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek 4
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 4
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek