ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES4002 | Bitirme Projesi | Bahar | 2 | 6 | 5 | 14 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Öğ.Gör. MERİÇ KARA Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencinin yarı-profesyonel bir ilişkiler ortamında tasarım sürecinin tüm aşamalarını deneyimleyerek bir proje üretebilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Verilen proje tanımıyla bağlantılı olarak tasarım kısıtlarına ve gereklerine cevaben stratejik tasarım yaklaşımı geliştirmek - Ürün tasarımıyla üretimin bağlantısının tasarım stratejisiyle olan ilişkisini örneklerle açıklamak - Tasarım stratejisinin desteğiyle, analiz ve test yoluyla tasarım prototipleri üretmek, - Bir tasarım tanımına cevaben geliştirme çalışmaları ve final ürün tasarımı önerisini, sunmak. |
Endüstri içinden gelen bir sponsorun işine ilişkin bir ürün tasarımının, kavramdan sunuşa kadar, tüm tasarım aşamaları ile gerçekleştirilmesi. Endüstrinin içinden gelen sponsorlar aracılığı ile meslek pratiği ve tasarım yarışmaları ile tanışma.Ürün geliştirme süreci, yöntemleri, internet araştırmaları, gelişmekte olan teknolojilerin araştırılması, CAD, hızlı prototip üretimi ve estetik üzerine yoğunlaşan bir atölye. Proje’ye bağlı olarak, tekil veya grup çalışmasının yapılabileceği, öğrencinin yaratıcı düşünme becerisini kazanacağı, kavramın uygulamaya dönüştürülmesi,üretim teknikleri ve yapılabilirlik kavramlarını öğreneceği bir derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje tanımının ve araştırma sürecinin (DES 4031) özetlenmesi ve tartışılması. | |
2) | Ön çalışmalar, kavram eskizleri. | |
3) | Kavram eskizleri, alternatif geliştirme. | |
4) | Alternatif geliştirme. | |
5) | Proje geliştirme. | |
6) | Proje geliştirme. | |
7) | Ön jüri 1. | |
8) | Proje geliştirme. | |
9) | Proje geliştirme. | |
10) | Proje geliştirme. | |
11) | Ön jüri 2. | |
13) | Projenin sonuçlandırma çalışmaları. | |
14) | Projenin sonuçlandırma çalışmaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ara Juri | 2 | % 40 |
Juri | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 106 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 |
Juri | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 5 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 5 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 4 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 5 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 5 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 4 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 5 |