ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES3041 Tasarım Araştırmaları Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Miray Hamarat Dündar
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: .
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere tasarım araştırma yöntemlerini öğretmeyi ve bu bilgileri pratikte uygulamayı hedefler. Dersin ana odak noktası, tasarım sürecinin başında, tasarımcıların problem alanlarını ve fırsat alanlarını araştırıp tanımladığı ön tasarım aşamasıdır. Öğrenciler, etnografik çerçeveler, mülakatlar, anketler ve persona gibi araçları kullanarak veri toplar ve bu bulguları tasarım sürecine entegre ederler. Ayrıca, tasarım özeti oluşturma ve araştırma raporları geliştirme konusunda deneyim kazanarak, araştırmayı tasarım sürecini yönlendiren ve geliştiren bir araç olarak kullanmayı öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.İkincil ve birincil araştırma yöntemlerini kullanarak tasarım odaklı araştırmalar planlar.
2. İkincil ve birincil araştırma yöntemlerini kullanarak tasarım odaklı araştırmalar gerçekleştirir ve uygular, araştırma bulgularını tasarım sürecini yönlendirecek şekilde eyleme dönüştürür.
3.Araştırma verilerini analiz ederek tasarım problemleri hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirir.
4.Bulguları sentezleyerek kapsamlı tasarım brifleri ve araştırma raporları oluşturulmasına yönelik bilgi sağlar.
5.Yüksek kaliteli tasarım brifleri ve araştırma raporları geliştirir ve iletişim kurar, belirlenen tasarım zorlukları ve fırsatlarını net ve ilgili bir şekilde ele alır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tasarım araştırma yöntemlerine giriş sağlar ve öğrencilere kullanıcı ihtiyaçlarını araştırma, pazar trendlerini analiz etme ve kullanıcı odaklı çözümler geliştirme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, etnografik çerçeveler, mülakatlar, anketler ve persona gibi araçları kullanarak veri toplama ve yorumlama süreçlerine katılacaklardır. Araştırma bulgularının, problem tanımlama, proje geliştirme ve infografikler gibi görsel iletişim teknikleriyle uygulanabilir içgörülere dönüştürülmesine özel bir vurgu yapılır. Dersin sonunda, öğrenciler, araştırmayı tasarım sürecini bilgilendirmek ve geliştirmek için nasıl kullanacaklarını kapsamlı bir şekilde anlayacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, gözlem, iş birliğine dayalı öğrenme, örnek olay inceleme, saha çalışma, tartışma, proje hazırlama ve uygulama şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım Araştırması Giriş Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
2) İkincil Araştırma / Birincil Araştırma / Ödev 1 Ödev 1 - Ev Çalışması
3) Pazar Araştırması / Kıyaslama Ödev 1 Teslimi
4) Tasarım Etnografisi / AEIOU / POEMS / Ödev 2 Ödev 2 - Ev Çalışması
5) Görüşme - Grup Projesi Başlangıcı Ödev 2 Teslimi / Grup Projesi Başlangıcı
6) Anketler / Grup Projesi Araştırma Planının Teslimi Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
7) Bilgi Grafik Tasarımı / Teslim Testleri / Değerlendirme Araştırma Konusu Üzerine Çalışma Grup Projesi Çalışmasının Teslimi
8) Ara Sınav / Grup Projesi Teslimi Grup Projesi Çalışmasının Teslimi
9) Kişilikler (Personas) ve Kullanıcı Senaryoları Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
10) Tasarım Problemi Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
11) Tasarım Açıklaması ve Tasarım Brifi Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
12) Gözlemsel Not Alma Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
13) Araştırmanızı Açıklamak için Kişilikler Kullanma – Bölüm I Araştırma Konusu Üzerine Çalışma
14) Araştırmanızı Açıklamak için Kişilikler Kullanma – Bölüm II Araştırma Konusu Üzerine Çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Laurel, B. (2003). Design research: Methods and perspectives. Cambridge, Mass: MIT Press.
Sanders, E. B. N., & Stappers, P. J. (2012). Convivial Toolbox: Generative Research for the Front End of Design. Amsterdam: Bis Publishers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 15 30
Ödevler 2 7 14
Ara Sınavlar 1 11 11
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 3
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 3
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 3
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 5
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek 5
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması 4
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 4
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 4
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 4
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek