Bu ders, tasarım araştırma yöntemlerine giriş sağlar ve öğrencilere kullanıcı ihtiyaçlarını araştırma, pazar trendlerini analiz etme ve kullanıcı odaklı çözümler geliştirme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, etnografik çerçeveler, mülakatlar, anketler ve persona gibi araçları kullanarak veri toplama ve yorumlama süreçlerine katılacaklardır. Araştırma bulgularının, problem tanımlama, proje geliştirme ve infografikler gibi görsel iletişim teknikleriyle uygulanabilir içgörülere dönüştürülmesine özel bir vurgu yapılır. Dersin sonunda, öğrenciler, araştırmayı tasarım sürecini bilgilendirmek ve geliştirmek için nasıl kullanacaklarını kapsamlı bir şekilde anlayacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, gözlem, iş birliğine dayalı öğrenme, örnek olay inceleme, saha çalışma, tartışma, proje hazırlama ve uygulama şeklindedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tasarım Araştırması Giriş |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
2) |
İkincil Araştırma / Birincil Araştırma / Ödev 1 |
Ödev 1 - Ev Çalışması |
3) |
Pazar Araştırması / Kıyaslama |
Ödev 1 Teslimi |
4) |
Tasarım Etnografisi / AEIOU / POEMS / Ödev 2 |
Ödev 2 - Ev Çalışması |
5) |
Görüşme - Grup Projesi Başlangıcı |
Ödev 2 Teslimi / Grup Projesi Başlangıcı |
6) |
Anketler / Grup Projesi Araştırma Planının Teslimi |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
7) |
Bilgi Grafik Tasarımı / Teslim Testleri / Değerlendirme
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
Grup Projesi Çalışmasının Teslimi |
8) |
Ara Sınav / Grup Projesi Teslimi |
Grup Projesi Çalışmasının Teslimi |
9) |
Kişilikler (Personas) ve Kullanıcı Senaryoları |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
10) |
Tasarım Problemi |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
11) |
Tasarım Açıklaması ve Tasarım Brifi |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
12) |
Gözlemsel Not Alma |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
13) |
Araştırmanızı Açıklamak için Kişilikler Kullanma – Bölüm I |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
14) |
Araştırmanızı Açıklamak için Kişilikler Kullanma – Bölüm II |
Araştırma Konusu Üzerine Çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
3 |
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
3 |
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
3 |
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
5 |
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
5 |
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
4 |
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
4 |
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
4 |
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
4 |
13) |
Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |
|