ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES4001 Endüstriyel Tasarım V Güz 2 6 5 11

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Öğ.Gör. MERİÇ KARA
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin profesyonel düzeyde tasarım yapabilecek düzeye gelmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- bir ürün sisteminin işlevsel taleplerini tanımlar.
- sistemin alt bileşenlerini tanımlar.
- komplike bir sistemin tasarım ölçütlerini tanımlar.
- projesinde eleştirel-entellektüel bi yaklaşım uygular.
- kişisel bir tasarım dili oluşturur.
- kavramsal yorumu üst düzeyde bir ürün geliştirir.
- ürünü üretilebilirliği üst düz bir şekilde geliştirir.
- sonuç tasarımı BDT ortamında ve maketle sunar.
- Kendi yetenek ve yapabilirliklerini gelecekteki istihdam ve kişisel istihdamını desteklemek için gözden geçirir
- İş yapılarınıbir iş planını kurmak için gerekli yasal çerçeve ve kanunları kurar
- Gelecekteki iş ve kendi kuracağı işi desteklemek için malzeme geliştirmek
- Kendi yetenek, yapabilirlikleri ve işini bir işverene veya müşteriye sunabilmek

Dersin İçeriği

Tek bir proje üzerine yoğunlaşarak, öğrencinin ürün tasarımının her aşamasını yaşamasını hedefleyen bir ders olup bir tasarım metodolojisi ve sonunda gerçek bir ürün tasarımını geliştirmeyi öngörmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birinci proje. Proje tanımının tartışılması.
2) Birinci proje. Kavramsal eskizler. Yeni Ürün Geliştirme.
3) Birinci proje. Geliştirme eskizleri.
4) Birinci proje. Projenin sonuçlanması ve jüri.
5) İkinci proje. Proje tanımının tartışılması.
6) İkinci proje. Araştırma.
7) İkinci proje. Araştırma sonuçları sunumu.
8) İkinci proje. Kavramsal eskizler.
9) İkinci proje. Kavramsal eskizler.
10) İkinci proje. Geliştirme eskizleri.
11) İkinci proje. Geliştirme eskizleri. Ön-jüri.
12) İkinci proje. Geliştirme çalışmaları.
13) İkinci proje. Geliştirme çalışmaları.
14) İkinci proje. Tasarımı sonuçlandırma çalışmaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: non
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Ara Juri 3 % 55
Juri 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 130
Ara Juri 2 16
Juri 1 10
Toplam İş Yükü 268

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 5
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 1
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 5
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek 4
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması 5
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 3
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 4
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 4
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 3
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 4