ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES3002 | Endüstriyel Tasarım IV | Bahar | 2 | 6 | 5 | 11 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇİÇEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Verilen projelerle ilgili malzeme ve üretim yöntemlerini görmek üzere çeşitli saha ziyaretleri yapılabilir. Projelerin görselleştirilmesi için model atölyesi kullanımı gereklidir. |
Dersin Amacı: | Proje temelli bir ders olan Endüstriyel Tasarım IV, endüstriyel tasarım süreçlerinin modern yöntem ve araçların kullanımı ile inşaa edilmesini amaçlamaktadır. Verilen projeler tasarımın sürdürülebilirlik, inovasyon, kullanıcı deneyimi ve tasarım odaklı düşünme bileşenleri üzerinden yeni ürünlerin ve sistemlerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Uygulamaya dayanan bu ders kullanıcıların ihtiyaçlarının belirlenmesi, konsept geliştirme, sistem ve ürün geliştirme, üretim detaylandırması, kullanıcı arayüz ve kullanıcı deneyimi tasarımı süreçlerini sosyal, kültürel, iş ve ekolojik bağlamlar içerisinde geliştirilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- ürün geliştirme sürecinde sürdürülebilirlik, sistem tasarımı, kullanıcı deneyimi yaklaşımlarını da kullanarak teknik ve becerileri sergiler. 2- yaratıcı problem çözme ve karar verme becerilerini kazanır. 3- eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler. 4- tasarımı fark yaratma, innovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir. 5- diğer derslerden elde edile bilgi ve becerileri pratik üzerinden ilişkilendirir. 6- disiplinler arası süreçleri (endüstriyel tasarım, pazarlama, mühendislik, üretim) koordine eder. 7- Özel bir yaratıcı pratiğin geçmiş ve güncel bağlamlarını inceler. 8- Verilen proje bağlamında yinelemeli ve döngüsel süreç yürüterek tasarım önerileri geliştirir. 9- Verilen proje bağlamında süreçte yürütülen çalışmaları da kapsayan tasarım çözümü sunar. 10- Belirlenen özel yaratıcı endüstriyle ilişkili çalışmaları değerlendirir. |
Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, konsept geliştirme, ürün-servis sistemleri geliştirme, üretim detaylandırması, sistem tasarımı, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı, prototip, tasarım çıktılarının sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Proje I içerik ve talimatlarının duyurulması. Projenin tanıtımı, tartışmalar. Sistem Tasarımı: Market ve Teknoloji Araştırması | Fikir geliştirme. Sistem alternatifleri. Moodboard |
2) | Sistem Geliştirme ve Teknoloji Araştırma | Araştırma. |
3) | Nihai sistem kararı ve posteri _ Sistem akışı | Poster revizyonları |
4) | Ara Jüri 1: Sistem | sunum |
5) | Konsept geliştirme. Ürün geliştirme. | Konsept alternatifleri eskizleri. |
6) | Ürün geliştirme. | Detaylı Konsept alternatifleri eskizleri. |
7) | Ürün geliştirme. | 3D Model. Detaylar |
8) | Ürün geliştirme. | 3D Model. Detaylar |
9) | Ürün geliştirme. Nihai Ürün kararı | 3D Model. Detaylar |
10) | Ara jüri 2: Ürün | sunum |
11) | Geri Bildirim Arayüz Tasarımı | uygulama ve ürün arayüzünün grafik tasarımı |
12) | Geri Bildirim Arayüz Tasarımı | uygulama ve ürün arayüzünün grafik tasarımı |
13) | Geri Bildirim Arayüz Tasarımı | uygulama ve ürün arayüzünün grafik tasarımı |
14) | Ara jüri 3: Arayüz | sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Okunacak dokümanlar ilgili dersten bir hafta önce verilecektir Reading materials will be given a week before the class |
Diğer Kaynaklar: | Okunacak dokümanlar ilgili dersten bir hafta önce verilecektir Reading materials will be given a week before the class |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 15 |
Ara Juri | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Ara Juri | 3 | 4 | 12 |
Juri | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 220 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 3 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 4 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 2 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 3 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 4 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 4 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 3 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 4 |