LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES3921 | Tasarım ve Teknoloji Tarihi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrenciye tarihsel süreç içinde temel teknolojilerin ve plastik sanatların gelişimi hakkında birikimli ve donanımlı olmasını sağlayacak bilgiyi sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - teknolojilerin gelişim süreçlerini tanımlar, - plastik sanatların gelişim süreçlerini tanımlar, - plastik sanat akımlarını ve esrlerini yorumlar ve tartışır, - teknoloji-üretim-zanaat-sanat ilişkileri bütününü tartışır, - sanayi devriminin sanat ve zanaat üzerine etkilerini çözümler. |
İki dönemlik dersin bu dönemi endüstriyel tasarımın öncel referanslarını oluşturmak üzere temel teknolojilerin tarih öncesinden sanayi devrimine kadar gelişimlerini ve aynı dönem içinde plastik sanatların gösterdiği değişimleri irdeler. Her iki gelişim/değişim sürecinin sanayi devriminin oluşumu ile ortaya çıkan etkileşimlerini, bu ortamın yeni bir disiplin olarak endüstriyel tasarımın ortaya çıkışının nüvesini oluşturmasını sergiler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknoloji-sanat-tasarım arasındaki devamlılık. Teknoloji ve sanatın temel tanımları. | |
2) | İlkel teknolojiler. | |
3) | İlkel teknolojilerden orta çağa. | |
4) | Orta çağ teknolojileri. | |
5) | Görsel sanatların başlangıcı. İlkel, Mısır, Yunan, Roma sanatları. | |
6) | Orta çağ sanatları. | |
7) | Gotik sanatlar. | |
8) | Orta çağ yaşamı ve sanatları üserine görsel detaylandırma. | |
9) | Rönesans sanatları. | |
10) | Rönesans sanatları. | |
11) | Rönesans yaşam ve resmi üzerine görsel detaylandırma. | |
12) | Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. | |
13) | Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. | |
14) | Resimde sembolizm ve bireysel sanatın ortaya çıkışı. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |