ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES3001 | Endüstriyel Tasarım III | Güz | 2 | 6 | 5 | 11 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BİLGEN MANZAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Verilen projelerle ilgili malzeme ve üretim yöntemlerini görmek üzere çeşitli saha ziyaretleri yapılabilir. Projelerin görselleştirilmesi için model atölyesi kullanımı gereklidir. |
Dersin Amacı: | Proje temelli bir ders olan Endüstriyel Tasarım III, endüstriyel tasarım süreçlerinin modern yöntem ve araçların kullanımı ile inşaa edilmesini amaçlamaktadır. Verilen projelerde ürün dili, kimliği ve ailesi oluşturmaya, marka kimliği yaratmaya, detaylı üretim süreçlerini ve malzeme bilgisini kullanarak yeni ürünlerin geliştirilmesine odaklanılmaktadır. Uygulamaya dayanan bu ders kullanıcıların ihtiyaçlarının belirlenmesi, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim detaylandırması ve marka tasarımı süreçlerini sosyal, kültürel, iş ve ekolojik bağlamlar içerisinde geliştirilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- ürün geliştirme sürecinde (endüstriyel tasarım, pazarlama, mühendislik, üretim) kullanılan teknik ve becerileri sergiler. 2- yaratıcı problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır 3- eleştirel, analitik, değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler 4- tasarımı fark yaratma, innovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir 5- diğer derslerden elde edile bilgi ve becerileri pratik üzerinden ilişkilendirir. 6- disiplinler arası süreçleri (endüstriyel tasarım, pazarlama, mühendislik, üretim) koordine eder 7- İşbirlikçi takım desteği ile kendinin ve grup yeteneklerini değerlendirmek, 8- Pearson set temalarını temel alarak iş birlikçi bir projeyi planlamak ve yönetmek 9- Kendi katkılarını vurgulayarak işbirlikçi proje çıktılarını sunmak 10- İşbirlikçi bir projedeki kendi işini ve diğerlerinin işini eleştirel değerlendirmek |
Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, konsept geliştirme, ürün dili, kimliği ve ailesi oluşturma, ürün geliştirme, üretim detaylandırması, prototip, marka tasarımı, tasarım ürünlerinin sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Proje I içerik ve talimatlarının duyurulması. Tartışmalar. Pazar Araştırması bulgularının sunumu. Tartışmalar. | Pazar araştırması ödevi |
2) | Kullanıcı Araştırmasının sunumu. Tartışmalar. Konsept geliştirme - konsept alternatifleri | Kullanıcı Araştırması ödevi. Konsept alternatifleri eskizleri. |
3) | Konsept alternatiflerinin değerlendirilmesi ve Nihai konseptin belirlenmesi. Ara jüri. | Konsept alternatifleri eskizleri. Mock-up. |
4) | Ürün geliştirme. | Eskizler. Mock-up. 3D Model. |
5) | Ürün geliştirme. Üretim detayları. | 3D Model. Teknik Çizimler. Mock-up. |
6) | Nihai ürün kararları. Proje sunumu çalışmaları. Proje I jürisi | 3D Model. Teknik Çizimler. Mock-up. |
7) | Giriş. Proje II içerik ve talimatlarının duyurulması. Tartışmalar. Pazar Araştırması bulgularının sunumu. Tartışmalar. | Pazar araştırması ödevi |
8) | Kullanıcı Araştırmasının sunumu. Tartışmalar. Konsept geliştirme - konsept alternatifleri | Kullanıcı Araştırması ödevi. Konsept alternatifleri eskizleri. |
9) | Konsept alternatifleri. | Konsept alternatifleri eskizleri. Mock-up. |
10) | Konsept alternatiflerinin değerlendirilmesi ve Nihai konseptin belirlenmesi. Ara jüri. | Konsept alternatifleri eskizleri. Mock-up. |
11) | Ürün geliştirme. | Eskizler. Mock-up. 3D Model. |
12) | Ürün geliştirme. | Eskizler. Mock-up. 3D Model. |
13) | Ürün geliştirme. Üretim detayları. | 3D Model. Teknik Çizimler. Mock-up. |
14) | Nihai ürün kararları. Proje sunumu çalışmaları. Proje 2 jürisi | 3D Model. Teknik Çizimler. Mock-up. |
Ders Notları / Kitaplar: | Okunacak dokümanlar ilgili dersten bir hafta önce verilecektir Reading materials will be given a week before the class |
Diğer Kaynaklar: | Okunacak dokümanlar ilgili dersten bir hafta önce verilecektir Reading materials will be given a week before the class |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ara Juri | 2 | % 15 |
Juri | 2 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ara Juri | 2 | 4 | 8 |
Juri | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 234 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 3 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 4 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 3 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 4 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 4 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 4 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 3 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 4 |