ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2034 | Nesnelerin Çalışma Sistemleri | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YETKİN YAZICI |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere nesnelerin çalışma altyapıları, mekanizmaları ve enerji kaynakları ile ilgili bilgi verir. Bu ders kapsamında; -Nesnelerin birleştirilmesi, parçalarına ayrılması ve nesnelerin analiz edilmesi konusunda deneyim elde edilmesi, -Dairesel hareket, lineer hareket, merkezden kaçık hareket ve ilişkilerini anlamak, -Basit mekanizmaların tanımlanması ve farklarının anlaşılması konusunda genel anlayışa sahip olmak, -Farklı güç kaynaklarının ayrımsanması, analiz edilmesi ve karşılaştırılması bilgisine sahip olmak, -Yenilenebilir enerji kaynaklarının tanımlanması ve anlatılması yeteneğine sahip olmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nesnelerin bağlama ve demonte edilme süreçlerini sıralayarak tanımlayabilmek, 2. Dairesel hareket, lineer hareket ve merkez kaçık hareket mekanizmalarını tanımlayabilmek, 3. Basit mekanizmaların elemanlarını tanımlayabilmek, 4. Basit mekanizmaların temel prensiplerini yeni tasarlanmış nesnelere uygulayabilmek, 5. Farklı güç kaynaklarını karşılaştırabilmek, 6. Nesnelerin mekanizma ve çalışma prensiplerini yenilenebilir enerji kaynakları ile destekleyebilmek. 7. Araştırma ve test ile malzeme özelliklerini keşfetmek, 8. Araştırma ve teste bağlı olarak verilen bir sanat ve tasarım projesinin malzemelerini seçmek 9. Bir proje tanımına cevaben verilen bir sanat ve tasarım projesinin malzeme stratejisini sunmak. 10. Verilen bir proje tanımına bağlı olarak, çalışmayı üretmek için üç boyutlu malzemeleri, teknikleri ve süreçleri araştırmak, 11. Üç boyutlu çıktıları gösterim ve etkileşim ile sunmak, 12. Gelişmelerle ilgili bilgi vermek üzere çıktıları ve çalışma uygulamalarını değerlendirmek. |
Bu ders, mekanik, strüktür ve biçimin temel prensiplerini araştırır. Derslerin, araştırmaların ve laboratuar deneylerinin yardımıyla öğrenciler karmaşık sistemlerin basitleştirilmiş temsillerinin geliştirirler. Proje süresince serbest el çizim, mekanik çizim ve 3-boyutlu modelleme becerileri kullanılır ve geliştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağlayıcılar, birleştirici plastikler, birleştirici metaller | non |
2) | Mekanizmalar, Katlanan mekanizmalar, Aktarımsal sistemler | |
3) | Strüktürlerin değerlendirilmesi, ürünün malzeme ve detayları | yok |
4) | Sınav | yok |
5) | Etkileşim ve göstergeler | yok |
6) | Farklı güç kaynakları, yenilenebilir enerji kaynakları | yok |
7) | Bileşenlerin değerlendirilmesi, nesnelerin iç detay ve bağlantıları | yok |
8) | Sınav 2 | yok |
9) | Hidrolik, pnömatik ve piston mekanizmaları | yok |
10) | Profesyonellerle sohbet-Mühendislikte araba parçaları-Davetli konuşmacı | yok |
11) | Otomobiller ve tarihi, Kullanıcı Arayüzü, Oturma ve vücut pozi,syonları, çevresel etki. | yok |
12) | Şasinin değerlendirilmesi, Transmisyon, Difransiyel, Amortisör, Otomobilde biçimlenme | yok |
13) | Ödev sunumu | yok |
14) | Ödev sunumu | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | .. |
Diğer Kaynaklar: | .. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Proje | 3 | 2 | 6 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |