ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2014 | Tasarım İletişimi IV | Bahar | 0 | 2 | 1 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tasarım öğrencilerinin dünya algılarını geliştirmek ,üç boyut üzerinde düşünebilmelerini ve düşündüklerini doğru aktarabilmelerini sağlamak, biçim,form ve renk üzerinden sunum malzemelerini tanımalarını ve bu kavramları kullanmayı göstermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Suluboya ekipmanının ve malzemesinin kullanma tekniklerinin görsel örneklerle sunulması II.Farklı fırça teknikleriye Suluboya tekniklerinin ifade edilmesii III.Suluboyanın temel tekniklerinin anlatılması, renk ve tonların birbirine geçişlerinin sağlanması, fon oluşturulması IV.Işık ve gölge’nin suluboya tekniğinde nasıl ifade edileceğinin gösterilmesi V.Gelişmiş PC tablet tekniklerinin video filmi olarak gösterilmesi ve tekniğin temelleri VI.PC tablet tekniğiyle farklı malzemelerin nasıl sunulacağının gösterilmesi VII.Farklı programlarla destekleyerek PC tablette sunum hazırlanması VIII.Farklı teknikler kullanılarak öykü panoları hazırlanması |
Tasarım iletişimi III dersinde işlenen çizim tekniklerinin geliştirilmesi hedeflenir. Öğrenciler perspektif, gölgeleme, tarama ve yansıtma teorileri inceler. Çeşitli malzeme ve yüzeyleri farklı iletişim araçları ile tam olarak vurgulanabilmesine önem verilir. Öğrencilere belli teknikler ile karmaşık formlar, yüzeyler ve tasarımların tanımlanması aktarılır. İkinci dönem ise gelişmiş teknikler ve tecrübelerin kullanılması ile daha zorlayıcı görsel problemler tanımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve gereken donanım konusunda bilgilendirme Tüm design communication derslerinin temel 8 prensibinin görsel sunum eşliğinde hatırlatılması | Kişisel bilgisayarlara güncel photoshop programının yüklenmesi Derse photoshop programı yüklü kişisel bilgisayar ve mouse'la gelmek |
1) | ||
2) | Photoshop programında temel komutların tanıtılması Basit komutlarla geometrik biçimler kullanılarak bir hayvan (kuş, balık vs.) çizilmesi | Photoshop yüklenmiş kişisel bilgisayar ve mouse'la derse gelmek |
3) | Photoshop programının temel komutlarına devam Bir konser posteri tasarlanması ve çeşitli komutlarla görsel zenginleştirme yapılması | Derse daha önceden photoshop yüklenmiş bilgisayar ve mouse'la gelinmesi |
4) | Photoshop programındaki daha zor komutlar ve filtrelerin tanıtılması ve bu özellikler kullanılarak üç boyutlu kalem pil çizimi | Derse photoshop yüklü kişisel bilgisayar ve mouse'la gelinmesi Önceden gönderilmiş çizim görsellerinin derse gelmeden önce incelenmesi |
5) | Photoshop programındaki daha zor komutlar ve filtrelerin tanıtılması ve bu özellikler kullanılarak üç boyutlu kalem pil çizimi Episode II | Derse photoshop yüklü kişisel bilgisayar ve mouse'la gelinmesi Önceden gönderilmiş çizim görsellerinin derse gelmeden önce incelenmesi |
6) | Photoshop eğitimin son çalışması. Daha önceden elle çizilmiş bir projenin photoshop kullanılarak manipule edilmesi ve daha iyi hale getirilmesi | Photoshop yüklü kişisel bilgisayar ve mouse'la gelinmesi Daha önce elle çizilmiş bir öğrenci projesinin taranmış görselinin getirilmesi |
7) | Manipule edilen projelere kritik vermek ve gerekli düzeltmelerin yapılması | Derse photoshop yüklü kişisel bilgisayar ve mouse'la gelmek Daha önce teslim edilen Studiowork çalışmasını da getirmek |
8) | Tablet ve autodesk sketchbook uygulmasının tanıtılması. 8 kriter kullanılarak tablette serbest el çizim yapılması | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
9) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
10) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
11) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
12) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
13) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
14) | Sketchbook aplikasyonunun komutlarının tanıtılmasına devam. Daha önceden gönderilmiş görsellerin bu aplikasyon sayesinde çizilmesi | Autodesk sketchbook aplikasyonu yüklenmiş kişisel bilgisayar, tablet ve tablet kalemi ile derse gelinmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 84 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 1 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 5 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 2 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |