ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2002 | Endüstriyel Tasarım II | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Öğ.Gör. MERİÇ KARA Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - temel işlevsel talepleri ürün tasarımı seviyesinde tanımlar. - proje için geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar. - tasarım ölçütlerini tasarımında uygular. - bir dizi alternatif oluşturur. - seçtiği alternatifi geliştirir. - sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar. -İncelemevearaştırmaalanlarıiçinpaydaşgereksinimlerinibirprojetanımınıdeğerlendirerekbelirlemek -Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek -Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak -Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek |
Tasarım kriterleri ve senaryosu ile ilişkili aşamalı ürün tasarımı yaklaşımını kullanarak;temel araştırma, detaylandırma, fikir oluşumu, dökümantasyon ve modelleme yöntemlerini kapsar. Öğrencilerden iki ve üç boyutlu anlatım becerilerini ve estetik yeterliliklerini genişleterek yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, konseptin ürüne indirgenerek, üretim teknikleri ve fizibilitenin çıkarılması ve bütün bunlara uygun bir prezentasyon hazırlanmaları beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Birinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
2) | Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme | |
3) | Birinci proje: Tasarım gelişimi. | |
4) | Birinci proje: Sonuç tasarım, jüri. | |
5) | İkinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
6) | İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler. | |
7) | İkinci proje: Kavramsal geliştirme. | |
8) | İkinci proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje. | |
9) | İkinci proje: Sonuç proje, jüri. | |
10) | Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
11) | Üçüncü proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskiz | |
12) | Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme. | |
13) | Üçüncü proje: Tasarım gelişimi. | |
14) | Üçüncü proje: Sonuç tasarım. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Juri | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Küçük Sınavlar | 1 | 4 |
Ara Juri | 2 | 8 |
Juri | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 244 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 3 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 3 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 3 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 3 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 2 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 2 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | 1 |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 2 |