ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2002 Endüstriyel Tasarım II Bahar 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Öğ.Gör. MERİÇ KARA
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- temel işlevsel talepleri ürün tasarımı seviyesinde tanımlar.
- proje için geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar.
- tasarım ölçütlerini tasarımında uygular.
- bir dizi alternatif oluşturur.
- seçtiği alternatifi geliştirir.
- sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar.
-İncelemevearaştırmaalanlarıiçinpaydaşgereksinimlerinibirprojetanımınıdeğerlendirerekbelirlemek
-Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek
-Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak
-Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek

Dersin İçeriği

Tasarım kriterleri ve senaryosu ile ilişkili aşamalı ürün tasarımı yaklaşımını kullanarak;temel araştırma, detaylandırma, fikir oluşumu, dökümantasyon ve modelleme yöntemlerini kapsar. Öğrencilerden iki ve üç boyutlu anlatım becerilerini ve estetik yeterliliklerini genişleterek yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, konseptin ürüne indirgenerek, üretim teknikleri ve fizibilitenin çıkarılması ve bütün bunlara uygun bir prezentasyon hazırlanmaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
2) Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme
3) Birinci proje: Tasarım gelişimi.
4) Birinci proje: Sonuç tasarım, jüri.
5) İkinci proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
6) İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler.
7) İkinci proje: Kavramsal geliştirme.
8) İkinci proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje.
9) İkinci proje: Sonuç proje, jüri.
10) Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma.
11) Üçüncü proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskiz
12) Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme.
13) Üçüncü proje: Tasarım gelişimi.
14) Üçüncü proje: Sonuç tasarım.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: non
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Juri 2 % 50
Juri 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Küçük Sınavlar 1 4
Ara Juri 2 8
Juri 1 8
Toplam İş Yükü 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 1
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 3
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 3
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 3
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek 3
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması 2
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 3
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 3
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 2
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 3
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek 1
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 2