ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2002 | Endüstriyel Tasarım II | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF ŞEN HİMAKİ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Öğ.Gör. MERİÇ KARA Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, belirli kullanıcı gruplarına yönelik projeler aracılığıyla öğrencilerin kullanıcı odaklı ürün tasarımı becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun, tutarlı bir tasarım dili ve işlevsellik geliştirmeye odaklanırken temel elektronik bileşenlerin entegrasyonunu da içermektedir. Ayrıca ders, üretilebilirlik, kullanılabilirlik ve görsel kimlik konularına vurgu yapmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım araştırması yaparak kullanıcı ihtiyaçlarını belirler, pazardaki mevcut ürünleri analiz eder ve kullanıcı beklentilerini öngörür, ayrıca edindiği bilgileri tasarım sürecine aktarır. 2. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun ve kullanıcı deneyimini geliştiren tutarlı bir tasarım dili ve fonksiyonellik geliştirir. 3. Temel elektronik bileşenler içeren ürünleri, üretilebilirlik ve kullanılabilirlik kriterlerini göz önünde bulundurarak tasarlar. 4. Prototipleme, test etme ve geri bildirimlere dayanarak tasarım çözümlerini yineleyerek geliştirir. 5. Tasarım fikirlerini ve çözümlerini, uygun iki ve üç boyutlu yöntemler kullanarak etkili bir şekilde sunar. |
Ders, her biri öğrencilere kullanıcı odaklı ürün tasarımı ve geliştirme konusunda pratik deneyim kazandırmayı amaçlayan iki projeden oluşmaktadır. İlk proje, belirli bir hedef kullanıcı grubunun ihtiyaç ve tercihleri ile uyumlu bir tasarım dili ve işlevsellik yaratılmasına odaklanır. İkinci proje ise, üretilebilirlik hususlarını merkeze alarak, basit elektronik bileşenler içeren ev ve yaşam tarzı ürünlerinin tasarlanmasını konu alır. Dönem boyunca öğrenciler pazar araştırması yapar, moodboard oluşturur, tasarım konseptleri geliştirir ve ayrıntılı prototipler üretirler. Her proje, yaratıcı problem çözmeyi, teknik beceri gelişimini ve biçim, işlev ve görsel kimliği kullanıcı ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirme yeteneğini teşvik edecek şekilde yapılandırılmıştır. Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: proje tabanlı öğrenme, işbirlikçi öğrenme, deney, gözlem, tartışma ve problem çözme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı. Proje 1 başlangıcı. Proje föyü tartışması. Isınma alıştırması | Pazar araştırması. |
2) | Araştırma & Çerçevelendirme | Kullanıcı araştırması ve ilk tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
3) | Moodboard ve araştırma sunumu | Moodboard ve araştırma sunumu hazırlığı. |
4) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme. |
5) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme. |
6) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması. |
7) | 1. proje jürisi | Teslim |
8) | Proje 2 başlangıcı. Proje föyü tartışması. Isınma alıştırması, | Araştırma ve ilk fikirler |
9) | Araştırma & Çerçevelendirme | Kullanıcı araştırması ve ilk tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
10) | Moodboard ve araştırma sunumu | Moodboard ve araştırma sunumu hazırlığı. |
11) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme. |
12) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması. |
13) | Tasarım kritiği ve tartışmalar | Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması. |
14) | Sunum kritiği ve final jüri teslimi | Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 10 |
Ara Juri | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Juri | 1 | 8 |
Juri | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 3 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 3 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 3 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 3 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 2 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 2 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | 1 |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 2 |
13) | Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |