ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2002 Endüstriyel Tasarım II Bahar 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF ŞEN HİMAKİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Öğ.Gör. MERİÇ KARA
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, belirli kullanıcı gruplarına yönelik projeler aracılığıyla öğrencilerin kullanıcı odaklı ürün tasarımı becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun, tutarlı bir tasarım dili ve işlevsellik geliştirmeye odaklanırken temel elektronik bileşenlerin entegrasyonunu da içermektedir. Ayrıca ders, üretilebilirlik, kullanılabilirlik ve görsel kimlik konularına vurgu yapmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tasarım araştırması yaparak kullanıcı ihtiyaçlarını belirler, pazardaki mevcut ürünleri analiz eder ve kullanıcı beklentilerini öngörür, ayrıca edindiği bilgileri tasarım sürecine aktarır.
2. Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun ve kullanıcı deneyimini geliştiren tutarlı bir tasarım dili ve fonksiyonellik geliştirir.
3. Temel elektronik bileşenler içeren ürünleri, üretilebilirlik ve kullanılabilirlik kriterlerini göz önünde bulundurarak tasarlar.
4. Prototipleme, test etme ve geri bildirimlere dayanarak tasarım çözümlerini yineleyerek geliştirir.
5. Tasarım fikirlerini ve çözümlerini, uygun iki ve üç boyutlu yöntemler kullanarak etkili bir şekilde sunar.

Dersin İçeriği

Ders, her biri öğrencilere kullanıcı odaklı ürün tasarımı ve geliştirme konusunda pratik deneyim kazandırmayı amaçlayan iki projeden oluşmaktadır. İlk proje, belirli bir hedef kullanıcı grubunun ihtiyaç ve tercihleri ile uyumlu bir tasarım dili ve işlevsellik yaratılmasına odaklanır. İkinci proje ise, üretilebilirlik hususlarını merkeze alarak, basit elektronik bileşenler içeren ev ve yaşam tarzı ürünlerinin tasarlanmasını konu alır.
Dönem boyunca öğrenciler pazar araştırması yapar, moodboard oluşturur, tasarım konseptleri geliştirir ve ayrıntılı prototipler üretirler. Her proje, yaratıcı problem çözmeyi, teknik beceri gelişimini ve biçim, işlev ve görsel kimliği kullanıcı ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirme yeteneğini teşvik edecek şekilde yapılandırılmıştır.
Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: proje tabanlı öğrenme, işbirlikçi öğrenme, deney, gözlem, tartışma ve problem çözme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı. Proje 1 başlangıcı. Proje föyü tartışması. Isınma alıştırması Pazar araştırması.
2) Araştırma & Çerçevelendirme Kullanıcı araştırması ve ilk tasarım fikirlerinin geliştirilmesi.
3) Moodboard ve araştırma sunumu Moodboard ve araştırma sunumu hazırlığı.
4) Tasarım kritiği ve tartışmalar Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme.
5) Tasarım kritiği ve tartışmalar Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme.
6) Tasarım kritiği ve tartışmalar Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması.
7) 1. proje jürisi Teslim
8) Proje 2 başlangıcı. Proje föyü tartışması. Isınma alıştırması, Araştırma ve ilk fikirler
9) Araştırma & Çerçevelendirme Kullanıcı araştırması ve ilk tasarım fikirlerinin geliştirilmesi.
10) Moodboard ve araştırma sunumu Moodboard ve araştırma sunumu hazırlığı.
11) Tasarım kritiği ve tartışmalar Eskiz ve maketler aracılığıyla fikir geliştirme.
12) Tasarım kritiği ve tartışmalar Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması.
13) Tasarım kritiği ve tartışmalar Ürün geliştirme ve üretim detaylarının çalışılması.
14) Sunum kritiği ve final jüri teslimi Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: non
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 10
Ara Juri 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Ödevler 2 10
Ara Juri 1 8
Juri 1 8
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 1
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 3
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 3
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 3
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek 3
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması 2
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 3
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 3
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 2
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 3
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek 1
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 2
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek