ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2923 Grafik Tasarım Bahar 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: ..
Dersin Amacı: bu dersin temel amacı öğrencilere grafik tasarımının, araştırmanın, kompozisyonun, tipografinin, sembollerin kullanımının ve rengin psikolojik etkilerinin geniş bir yelpazedeki yüzey ve malzemelere uygulanması ile ilişkili olarak tanıştırmaktır. ilk konsept geliştirme aşamasından tam boyut
Tam boyutlu kaba düzenlemler üzerinden ilk konsept geliştirme aşamasından tamamlanmış kapsamlı sunumlara değin süreç, logo, ambalaj tasarımı, satın alma noktaları, posterler, broşürler ve promosyon unsurlarının da dahil olduğu çeşitli tasarım projelerine uygulanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- grafik tasarım analizi için gerekenleri tanımlar
2- grafik tasarımına yönelik teorik ilkeleri inceler
3- marka tasarmı ilkelerini inceler
4- logo bileşenlerini belirler
5- dünya markalarını ve tipografileri analiz eder
6- kurumsal ihtiyaçları ortaya koyar ve bu ihtiyaçlara çözümler önerir

Dersin İçeriği

Bu ders görsel grafik hiyerarşileri ve grafik tasarımının temel ilkelerini; kurumsal ihtiyaç, marka, logo ve ambalaj tasarım analizlerini;kurumsal markalar için kurumsal kimlik, kurum standartları kılavuzu, poster, broşür ve promosyon unsurlarının tasarlanma prensiplerini; satış hizmetleri, telif hakkı yasaları, ticari marka ve iş yapılarının kaydına dair bilgileri içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders programının anlaşılması
2) görsel garfik hiyerarşiler ve temel grafik tasarım prensiplerine giriş/ Dünya markaları ve tipografi analizi
3) kurumsal ihtiyaç analizi & öncül konsept çalışmaları "tipografi seçimi" ödevine hazırlanma
4) Araştırma/marka analojileri; logo taslak çalışamaları "Türkiye'den marka örnekleri" ödevinin hazırlanması
5) Konseptlerin ve ön karar aşamasındaki tasarımların ortaya konulması "Marka için kurumsal kimlik tasarımı" ödevinin hazırlanması
6) Ambalaj tasarımında logo kullanımının analizi "Tasarım detaylandırma" ödevinin hazırlanması
7) Ara sınav "Ambalaj tasarımı" ödevinin sunum ve kritikleri "Ambalaj tasarımı" ödevinin hazırlanması
8) ilişkili satış hizmetlerine giriş & telif hakkı yasaları, ticari marka ve iş yapılarının kaydına dair bilgiler
9) Multi-Shops araştırması "Satın alma noktaları için marka seçimi" ödevinin hazırlanması
10) Kurumsal ihtiyaçlar analizinin yürütülmesi & öncül konsept çalışmaları-1 "Üç boyutlu yapı taslaklarının yaratımı" ödevinin hazırlanması
11) Kurumsal ihtiyaçlar analizinin yürütülmesi & öncül konsept çalışmaları-2 "Ürün Dummy" ödevinin hazırlanması
12) Kurum standartları kılavuzu taslağının hazırlanması "Üç boyutlu satın alma noktaları tasarımı" ödevinin hazırlanması
13) Kurumsal marka için poster, broşür ve promosyon unsurlarının oluşturulması
14) Kurumsal marka için poster, broşür ve promosyon unsurlarının oluşturulması-2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: okunacak makaleler haftalık olarak verilecektir
reading material will be given in a weekly basis
Diğer Kaynaklar: Krause,Jim. 2004. Design Basic Index, HOW Books.
Carter, David E. 2005. American Corporate identity, HDI Harper Design International.
Gardener, Bill&Fishel,Catharine. 2006. LogoLounge 2: 2,000 International Identities by Leading Designers, Rockport Publishers.
Olins, Wolf. 1995. New Guide to Identity, Gower Pub Co.
Offenhartz, Harvey. 1968. Point of Purchase Design, Van Nostrand Reinhold Trade.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 9 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 4 12
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 9 2 18
Ara Sınavlar 1 1 1
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 3
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 4
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 4
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 1
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 5
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 4
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 5
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek 3
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 2