ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2923 Grafik Tasarım Bahar 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ
Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Dersin Amacı: "Bu ders öğrencilerin stüdyo proje sunumları ve kullanıcı deneyimi tasarımı projelerini hazırlarken grafik tasarım becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu ders öğrencilere imaj, form ve renk kullanımı yoluyla bir görsel iletişim biçimi olarak grafik tasarımı tanıtmaktadır. Dönem içi projeler, sınıftaki eleştiriler ve tartışmalar yoluyla tasarım sürecini iki ve üç boyutta, görsel kimlik ve iletişimi, tematik yapı ve hiyerarşiyi, yaratıcı problem çözmeyi ve temel tasarım uygulamalarını öğretmeyi amaçlar."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Grafik tasarımın prensiplerini, tasarım pratiğini ve tasarımcının süreçlerini özetleyebilir.
2. Görsel problemlerin çözümüne yönelik yaratıcı düşünce sistemleri tasarlayabilir.
3. El çizimi kullanırken, grafik tasarım fikirlerini, projelerini ve çıktılarını göreselleştirebilmek için dijital araçları seçebilir.
4. Grafik tasarımda fikirlerin ve çözümlerin nasıl üretildiğini gösterebilir.
5. Grafik tasarımın ne olduğunu başarıyla anlatabilir.

Dersin İçeriği

"Bu ders, uygulamaya dayalı bir tasarım stüdyosu dersidir ve teorik sunumlardan ve kritiklerden oluşmaktadır. Öğrencilerin her türlü derse, kritiğe, tasarım sunumuna ve jüriye katılmaları gerekmektedir. Tüm derslere aktif olarak katılmanız beklenmektedir.
Dönemin ilk altı haftasındaki derslerde teorik sunumlar ve grafik tasarım projelerinin öğrencilere yönelik uygulamaları yer almaktadır. Dönem boyunca dersi veren öğretim elemanından kritik alarak dört adet mini tasarım projesi gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Her projenin sonunda mini jüriler yapılaktadır. Ayrıca dönem içerisinde öğrencilerin tamamladığı mini projeleri içeren final sınavı yerine geçen portfolyo tasarım projesi olacaktır. Bu nedenle, başarılı tasarım projeleri oluşturabilmek için öğrencilerin derse ve tasarım sürecine katılımı oldukça önemlidir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri şu akışlardır: Proje, işbirlikli öğrenme, ders anlatım, farklılaştırma, uygulama, tartışma ve bireysel çalışma.

"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Giriş. Syllabusun açıklanması. Öğrencilerle tanışma. "Introduction. Explaining syllabus. Meeting with the students.
2) Ders Sunumu; Tasarım prensipleri ve elemanları. 1 Proje: Duvar Saati Tasarımı Lecture; principles and elements of design. Assignment 1: clock face intro,
3) Ders Sunumu; Renk Duvar Saati Tasarımı
4) Ders Sunumu; Font ve Tipografi Duvar Saati Tasarımı
5) Ders Sunumu; Grid Sistemleri Duvar Saati Tasarımı
6) "1. Proje Jüri: Duvar Saati Tasarımı Jürisi. 2. Projenin Tanıtımı: Logo ve Cv Tasarımı Logo ve Cv Tasarımı
7) "Ders Sunumu; Sayfa Tasarımı. Logo ve Cv kritikleri. " Logo ve Cv Tasarımı
8) 2. Proje Jüri: Logo ve CV Tasarımı Jürisi. 3. Projenin Tanıtımı: Konser Posteri Tasarımı Konser Posteri Tasarımı
9) Konser Posteri Kritikleri Konser Posteri Tasarımı
10) 3. Proje Jüri: Konser Posteri Jürisi 4. Projenin Tanıtımı: Kitap Kapağı ve Ayracının Tasarımı Kitap Kapağı ve Ayracının Tasarımı
11) "Kitap Kapağı ve Ayracı Kritikler " Kitap Kapağı ve Ayracının Tasarımı
12) 4. Proje Jüri: Kitap Kapağı ve Ayracı Jürisi. 5. Final Tanıtımı: Portfolyo Tasarımı Portfolyo Tasarımı
13) Portfolyo Tasarımı Kritikler Portfolyo Tasarımı
14) Portfolyo Tasarımı Kritikler Portfolyo Tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 4 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 8 24
Proje 4 5 20
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 3
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 4
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 4
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek 1
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 5
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 4
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak 5
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek 3
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek 2
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek