ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES2021 Bilgisayar Destekli Tasarım I Güz 1 4 3 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BİLGEN MANZAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Programı bitiren öğrenciler tasarımlarını bilgisayar ortamına aktardıkları bir proje yaparak eğitimi bitirecekler. Bu tasarımlar ile tasarım yarışmalarına katılınabilir ve bu yol ile öğrenciler ilk profesyonel eleştirilerini alabilirler.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin tasarımlarını, Rhinoceros isimli program yardımıyla, bilgisayar ortamında üç boyutlu olarak modelleyerek, akıllarındaki tasarımları gerçek hacimleriyle görüp tasarımlarının geliştirilmesini rahatlatmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Öğrencilerin akıllarındaki tasarımları Rhinoceros'un rahat hacimlendirme komutları ile bilgisayara aktarabilmeleri.
2- Bilgisayarda oluşan tasarımı üç boyutlu olarak görerek ve beraber çalışacağı elementlerin belirlenmesi ile gerekli değişikliklerin tespiti.
3- Rhinoceros ile modellenen objelerin imalat sürecinde kullanılabilir olması.
4- Rhinoceros ile modellenen objelerin CAE (bilgisayar destekli mühendislik) programları ile analiz edilebilir olması.
5- Modellenen objenin gerçekçi bir görsel oluşturularak sunulabilir olması.
6- Bilgisayar destekli tasarımın rolünü ve tasarım ve üretim süreçlerindeki etkisini uzmanlık alanlarındaki uygulamaların farklı bağlamlarında tartışmak
7- 2 boyutlu ve 3 boyutlu bilgisayar destekli tasarım programlarını görselleştirme ve teknik çizimde kullanmak
8-Verilen bir proje için bilgisayar destekli tasarım programı kullanarak çizim ve renklendirmeleri sunmak
9-Bilgisayar destekli tasarım programının üretim süreçlerine entegre edilmesini değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

1- Giriş
Rhinoceros araçlarını tanımak. 2B ve 3B modelleme için gereken geometrik temelleri aktarmak.
2- Geometri Oluşturma
Rhinoceros geometri oluşturma araçları ile ölçülü 2B çizimler yapma.
3- 3B Modelleme ve Düzenleme
3B modelleme araçları ile 3B hacimler oluşturma ve bu hacimleri düzenleme.
4- Çalışma Alanı ve Araç Çubukları Düzenleme
Rhinoceros programının arayüzünü düzenleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rhinoceros NURBS Modelling Training Manual Level 1 - Robert Mcneel & Associates
Diğer Kaynaklar: www.rhino3d.com
www.flyingarchitecture.com
www.chaosgroup.com
www.3dmodelci.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 5 80
Uygulama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 4
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek 2
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 1
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 5
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 3
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 5
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek