ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES2001 | Endüstriyel Tasarım I | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Öğ.Gör. MERİÇ KARA Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı elemanter düzeyde ürün tasarım yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenciye kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - temel işlevsel talepleri basit ürün tasarımı seviyesinde tanımlar. - elemanter seviyede geçerli tasarım ölçütlerini tanımlar. - tasarım ölçütlerini tasarımında uygular. - bir dizi alternatif oluşturur. - seçtiği alternatifi geliştirir. - sonuç tasarımı el çizimi ortamında ve üç boyutlu olarak sunar. -İnceleme ve araştırma alanları için paydaş gereksinimlerini bir proje tanımını değerlendirerek belirlemek -Deneyerek ve test ederek fikirleri, malzemeleri ve süreçleri keşfetmek -Gelişim sürecinin kanıtlarını ve sonuç çıktılarını bir çalışma süreci olarak sunmak -Diğerlerinin geri bildirimlerinin yansıması olarak kendi süreç ve çıktılarını değerlendirmek |
Bu ders, tasarım süreci üzerine odaklanarak, endüstriyel tasarım eylemiyle ilgili tecrübe kazanımını hedefler. Öğrenciler, sunum çizimleri, teknik çizimler ve bitmiş ürün maketi aracılığıyla, bir ürünü baştan sona tasarlama deneyimini edinirler. Tasarım sorununun belirlenmesi, etkin çözüm ölçütlerinin ortaya konması, ürünün hedef tüketicileriyle ilgili ayrıntılı pazarlama araştırmalarının sunumu, yaratıcı tasarım sürecini izleyen bütüncül bir ürün tasarımı ve tasarımın etkin biçimde sunulması, ders kapsamında ele alınacak konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Birici proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
2) | Birinci proje: Fikir eskizleri ve geliştirme. | |
3) | Birinci proje: Sonuç tasarım ve jüri. İkinci proje: Proje tanımı. | |
4) | İkinci proje: Tartışma ve araştırma. | |
5) | İkinci proje: Araştırma sonuçları, kavramsal eskizler. | |
6) | İkinci proje: Kavramsal geliştirme. | |
7) | İkinci proje: Proje gelişimi. Eskiz-proje bir. | |
8) | İkinci proje: Sonuç proje, jüri. | |
9) | Üçüncü proje: Proje tanımı, tartışma, araştırma. | |
10) | Üçüncü proje: Araştırma sonuçlarının sunumu, kavramsal eskizler. | |
11) | Üçüncü proje: Kavramsal geliştirme. | |
12) | Üçüncü proje: Tasarım gelişimi. Eskiz-proje 2 | |
13) | Üçüncü proje: Tasarım gelişimi. | |
14) | Üçüncü proje: Sonuç tasarım. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 45 |
Juri | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 104 |
Ara Juri | 2 | 8 |
Juri | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 232 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 2 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 3 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 3 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 3 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 2 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | 1 |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | 1 |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 1 |