Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hammadde, malzeme, endüstri, üretim yöntemleri, talaşlı ve talaşsız imalat |
Yok |
2) |
Ahşap ve özellikleri, sınıflandırılması, korunması ve kullanım alanları |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
3) |
Levha ahşap malzemeler ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
4) |
Genel metalürjik tanımlar, madenler, metaller ve genel özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
5) |
Demir ve çelik malzemeler, alaşımlar ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
6) |
Alüminyum malzemeler ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
7) |
Bakır, pirinç ve seramik malzemeler ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
9) |
Cam malzemeler ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
10) |
Polimerlere giriş: termoplastikler ve termosetler |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
11) |
Polimer malzeme türleri ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
12) |
Kompozit malzemeler ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
13) |
Boya, boya türleri, elektrostatik boyalar |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
14) |
Genel değerlendirme ve tekrar |
Konuyla ilgili kaynakların okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
3 |
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
2 |
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
3 |
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
2 |
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
2 |
13) |
Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |
|