ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1012 | Tasarım İletişimi II | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tasarım öğrencilerinin dünya algılarını geliştirmek ,üç boyut üzerinde düşünebilmelerini ve düşündüklerini doğru aktarabilmelerini sağlamak, biçim,form ve renk üzerinden sunum malzemelerini tanımalarını ve bu kavramları kullanmayı göstermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Renk Kuramlarının tarihsel olarak anlatımı ve sanat tarihinden örnekler gösterilmesi II. Renkle ve tonlarıyla hacim tarifleri yapılması III.Toz pastel boyanın temel tekniklerinin gösterilmesi IV. Işık ve gölge’nin toz pastel tekniğinde denenmesi V. Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması VI. Toz pastel tekniğiyle teknik resim sunumların nasıl sunulacağının gösterilmesi VII.Karışık teknik kullanılarak teknik resim sunumların nasıl sunulacağının gösterilmesi |
Tasarım iletişimi I’de öğrenilen prensip ve tekniklerin geleneksel eskiz yöntemleriyle problem çözme ve tasarım fikri geliştirme alanında kullanımı konusuna ağırlık verecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toz pastel malzemenin kabiliyetleri hakkında bilgilenme, yeni başlayanlar görseller üzerinden toz pastel tekniğin temel prensipleri | |
2) | Çalışma öncesi video izleme, basit geometrik nesnelerin ışık-gölge ve renk'le tarifi | toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu |
3) | Çalışma öncesi video izleme, basit geometrik nesnelerin ışık-gölge ve renk'le tarifi | toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu |
4) | boyanın yüzeye homojen uygulanması pratiği yapılması | toz pastel, A3 paper, pamuk, bebek pudrası, maske bandı,koruyu |
5) | toz pastel boyanın degrade/ton-sür-ton geçişi çalışması yapmak | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu |
6) | Renk Kuramlarının tarihsel olarak anlatımı ve sanat tarihinden örnekler sunulması | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu |
7) | Renk psikolojisinin görsellerle desteklenerek anlatılması | toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maskeleme bandı, koruyucu |
8) | Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması | toz pastel, A3 kağıt,pamuk,bebe pudrası,maske bandı,koruyucu |
9) | Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması | toz pastel, A3 kağıt,pamuk,bebe pudrası,maske bandı,koruyucu |
10) | Toz pastel tekniğiyle farklı malzemelerin nasıl sunulacağının gösterilmesi | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal |
11) | Toz pastel tekniğiyle orthogonal teknikle çizilmiş projelerin ve sunum paftalarının boyanmasının gösterilmesi | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal |
12) | Toz pastel tekniğiyle orthogonal teknikle çizilmiş projelerin ve sunum paftalarının boyanmasının gösterilmesi | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal |
13) | toz pastel tekniğiyle öğrencilerin dönem projelerinin sunum paftası etüdlerinin yapılması | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal |
14) | toz pastel tekniğiyle öğrencilerin dönem projelerinin sunum paftası etüdlerinin yapılması | toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Uygulama | 14 | % 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 14 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 1 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 4 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |