ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES1012 Tasarım İletişimi II Bahar 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tasarım öğrencilerinin dünya algılarını geliştirmek ,üç boyut üzerinde düşünebilmelerini ve düşündüklerini doğru aktarabilmelerini sağlamak,
biçim,form ve renk üzerinden sunum malzemelerini
tanımalarını ve bu kavramları kullanmayı göstermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Renk Kuramlarının tarihsel olarak anlatımı ve sanat tarihinden örnekler gösterilmesi
II. Renkle ve tonlarıyla hacim tarifleri yapılması
III.Toz pastel boyanın temel tekniklerinin gösterilmesi
IV. Işık ve gölge’nin toz pastel tekniğinde denenmesi
V. Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması
VI. Toz pastel tekniğiyle teknik resim sunumların nasıl sunulacağının gösterilmesi
VII.Karışık teknik kullanılarak teknik resim sunumların nasıl sunulacağının gösterilmesi

Dersin İçeriği

Tasarım iletişimi I’de öğrenilen prensip ve tekniklerin geleneksel eskiz yöntemleriyle problem çözme ve tasarım fikri geliştirme alanında kullanımı konusuna ağırlık verecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toz pastel malzemenin kabiliyetleri hakkında bilgilenme, yeni başlayanlar görseller üzerinden toz pastel tekniğin temel prensipleri
2) Çalışma öncesi video izleme, basit geometrik nesnelerin ışık-gölge ve renk'le tarifi toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu
3) Çalışma öncesi video izleme, basit geometrik nesnelerin ışık-gölge ve renk'le tarifi toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu
4) boyanın yüzeye homojen uygulanması pratiği yapılması toz pastel, A3 paper, pamuk, bebek pudrası, maske bandı,koruyu
5) toz pastel boyanın degrade/ton-sür-ton geçişi çalışması yapmak toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu
6) Renk Kuramlarının tarihsel olarak anlatımı ve sanat tarihinden örnekler sunulması toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu
7) Renk psikolojisinin görsellerle desteklenerek anlatılması toz pastel, A3 kağıt, pamuk, bebe pudrası, maskeleme bandı, koruyucu
8) Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması toz pastel, A3 kağıt,pamuk,bebe pudrası,maske bandı,koruyucu
9) Gelişmiş toz pastel tekniklerinin gösterilmesi ve masa üstü kompozisyonlar yapılması toz pastel, A3 kağıt,pamuk,bebe pudrası,maske bandı,koruyucu
10) Toz pastel tekniğiyle farklı malzemelerin nasıl sunulacağının gösterilmesi toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal
11) Toz pastel tekniğiyle orthogonal teknikle çizilmiş projelerin ve sunum paftalarının boyanmasının gösterilmesi toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal
12) Toz pastel tekniğiyle orthogonal teknikle çizilmiş projelerin ve sunum paftalarının boyanmasının gösterilmesi toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal
13) toz pastel tekniğiyle öğrencilerin dönem projelerinin sunum paftası etüdlerinin yapılması toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal
14) toz pastel tekniğiyle öğrencilerin dönem projelerinin sunum paftası etüdlerinin yapılması toz pastel,A3 kağıt,pamuk, bebe pudrası, maske bandı ve koruyucu,çözücü kimyasal

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 5
Uygulama 14 % 25
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 14 % 25
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 2 26
Ödevler 11 2 22
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak 1
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek 1
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak 4
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek 2
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek