AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES1021 Endüstriyel Tasarıma Giriş Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders endüstriyel tasarım disiplinini; sunuşlar, sınıf tartışmaları, ödevler ve uygulamalarla tanıtır.Bu ders öğrenciye:
- Endüstriyel tasarım disiplininin uygulama alanlarıyla ilgili genel anlayış,
- Endüstriyel tasarım uygulamalarına ait görsel örnekler,
- Grup tartışmaları ve takım çalışmasına ait deneyim,
- Endüstriyel tasarım yaklaşımlarına ait araştırma, analiz etme ve sunma deneyimini kazandırır
- Sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda anahtar sanat ve tasarım akımlarını, teori ve uygulamalarını tartışır
- Özel bir sanat veya tasarım çalışmasını kendi uzmanlık alanında analiz eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I- tasarımı, endüstri ürünleri tasarımını, mesleğin oluşum ve gelişimini tanımlar
II- mesleğin uygulama alanını ve ilişkide olduğu diğer alanları tanımlar
III- endüstri ürünleri tasarımcısının rolünü ve endüstri ürünleri tasarım sürecini tanımlar
IV- tasarım problemi çözüm aşamalarını tarifler
V- endüstri ürünleri tasarımının özel problemler ve kullanıcı gruplarına ait uygulamalarını tartışır
VI- seçilmiş endüstri ürünleri tasarımı projelerini mesleğin uygulama alanlarına gore analiz eder
VII- iş ve yönetim kavramlarını endüstri ürünleri tasarımıyla ilişkilendirir
VIII- endüstri ürünleri tasarımında insan faktörleri, malzeme ve teknoloji, üretim süreçleri, inovasyon ve yaratıcılık kavramları üzerine tartışır.

Dersin İçeriği

1. Derse giriş
2. Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel Kavramlar
3. Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri
4. Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler
5. Endüstriyel Tasarımda Renk
6. Tasarımda Bilgi Toplama Süreci
7. Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri
8. Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar
9. Ara sınav
10. Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi
11. Seminer
12. Seminer
13. Seminer
14. Seminer
15. Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü
16. Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel
3) Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri
4) Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler
5) Endüstriyel Tasarımda Renk
6) Tasarımda Bilgi Toplama Süreci
7) Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri
8) Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar
9) Ara sınav
10) Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi
11) Sunuş
12) Sunuş
13) Sunuş
14) Sunuş
15) Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü
16) Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006.
Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997.
Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980.
Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004.
Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009.
Diğer Kaynaklar: Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006.
Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997.
Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980.
Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004.
Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ödev 8 % 20
Sunum 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Sunum / Seminer 4 2 8
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4