ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1013 | Teknik Çizim I | Güz | 1 | 4 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDAN TEMELTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Dr. Öğr. Üyesi MURAD BABADAĞ Dr. Öğr. Üyesi RENK DİMLİ ORAKLIBEL Doç. Dr. BİLGEN MANZAKOĞLU Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu ders, üretim sürecinde ihtiyaç duyulan biçimde, fikirleri anlaşılır, etkili ve doğru bir şekilde iletmek için gerekli teknik becerileri geliştirmek amacıyla endüstriyel tasarım öğrencilerine teknik çizim bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Teknik çizim üretimi için gerekli olan araç, ekipman ve malzemeleri tanımlar ve kullanır. 2. Teknik çizimleri yorumlama, analiz etme ve oluşturma becerilerini geliştirir. 3. Fikirleri evrensel, anlaşılır, verimli ve doğru bir şekilde grafiksel olarak ifade etme ve iletişim kurma becerisi sergiler. 4. Teknik ve tasarım problemlerini çözmek için geometrik prensipleri uygular. |
Bu ders, teknik çizimin temellerine bir giriş sağlar ve öğrencilerin açık ve evrensel olarak anlaşılır teknik gösterimler üretme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Dönem boyunca öğrenciler geometrik yapı, ortografik izdüşüm, kesit çizimi ve ölçek uygulaması gibi konularla ilgileneceklerdir. Müfredat, öğrenmeyi güçlendirmek için uygulamalı pratiği vurgulayan dersler, stüdyo çalışması ve ödevlerin bir kombinasyonunu içerir. İki ara sınav ve bir final sınavı, teknik çizimde yeterliliği geliştirmek için düzenli stüdyo ve ev ödevlerinin yanı sıra öğrencilerin işlenen konulara ilişkin anlayışlarını değerlendirecektir. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, iş birliğine dayalı öğrenme, tartışma ve problem çözme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Ders müfredatının incelenmesi. Giriş sunumu | Harf çalışması. T-cetveli ve gönye kullanarak çizgi çalışmaları. Daire çalışmaları. |
2) | Teknik Çizimin Temelleri I | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
3) | Dik İzdüşüm I | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
4) | Dik İzdüşüm II | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
5) | Dik İzdüşüm III | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
6) | Ölçek | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
7) | Dik İzdüşüm IV | Dik İzdüşüm çizim alıştırmaları |
8) | Ara Sınav I | Sınav hazırlığı |
9) | Kesit Çizimine Giriş | - |
10) | Kesit Çizimi I- Tam Kesit | Kesit çizim alıştırmaları |
11) | Kesit Çizimi II- Yarım Kesit | Kesit çizim alıştırmaları |
12) | Ara Sınav II | Sınav hazırlığı |
13) | Kesit Çizimi III- Kademeli Kesit | Kesit çizim alıştırmaları |
14) | Kesit Çizimi IV | Kesit çizim alıştırmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Critchlow, Keith 2000. Order in Space: A Design Source Book, Thames & Hudson. Gnone, Tommaso 1983. Linea Stile -Disegno Geometrico ,Studio Dal Stiliarchitettonici E Decorativi. O. Ostrowsky; O. 1981. Engineering Drawing for Technicians Şen,İbrahim Z. & Özçilingir, Nail. 2004. Teknik Resim: Tüm Alanlar İçin Temel Bilgiler, De-ha Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 12 | % 12 |
Ödev | 12 | % 18 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 16 | 16 |
Ödevler | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 4 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 2 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 2 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 5 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | 1 |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | |
13) | Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |