Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, bilgi, malzemelerin, süreçlerin ve yöntemlerin örnekler ve görsellerle açıklanması |
Temel nesne kompozisyonu ile 8 kriteri öğrenme |
2) |
Perspektif çizimlerinin tanımı, perspektif öğeleri ve değişkenlerinin tanımlanması |
Perspektifin üç değişkeninin (kaybolan nokta perspektifleri) basit bir örneğini çizme |
3) |
Sekiz kriterin tanıtımı, temel geometrik nesneler ve eksenler yardımıyla çizim açıklaması. |
Modelleme ve üretim detayları geliştirme. |
4) |
Oranlama açıklaması, ölçek kullanımı ve iki kaybolan nokta perspektifinde daire çizimi |
İki kaybolan nokta perspektifinde birden fazla kutu ve daire çizimi |
5) |
İstenilen, düzgün ve rahat çizgilerin bazı örneklerle açıklanması |
Uzun, düz çizgilerle iç mekan perspektifleri çizimi |
6) |
Patlatılmış perspektifin açıklaması, bazı örneklerle gösterilmesi. |
Patlatılmış perspektifle karmaşık nesnelerin çizimi |
7) |
Doğada ve klasik çizimlerde gölgenin açıklaması, sanat tarihinden bazı örneklerle gösterilmesi. |
Doku teknikleri ve gölgelerin tonal değerlerinin pratik edilmesi. |
8) |
Gölge türleri ve bunların doku teknikleriyle sunumu Bölüm I |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle sunulması |
9) |
Gölge türleri ve bunların doku teknikleriyle sunumu Bölüm II |
Birden fazla nesneden oluşan bir kompozisyon çizimi yaparak, yalnızca gölgeleriyle sunulması. |
10) |
Rönesans sanatçılarının tekniklerine ait bazı spesifik detaylar incelenecektir. |
Drawing a copy of famous rennaissance artist work for improving hatching technics |
11) |
Doğa düzeni nesneleri ve endüstriyel nesneleri bir arada çizerek, sadece doku teknikleriyle gölgeleriyle temsil edilmesi. |
Doğa düzeni nesneleri ve endüstriyel nesneleri bir arada çizerek, sadece doku teknikleriyle gölgeleriyle temsil edilmesi. |
12) |
Doğa düzeni nesneleri ve endüstriyel nesneleri bir arada çizerek, sadece doku teknikleriyle gölgeleriyle temsil edilmesi. |
Doğa düzeni nesneleri ve endüstriyel nesneleri bir arada çizerek, sadece doku teknikleriyle gölgeleriyle temsil edilmesi. |
13) |
Sunum öğeleri ve formatlarının açıklanması, bazı örneklerle gösterilmesi |
Bir nesne için ortografik çizimler ve perspektifler ile bir sunum hazırlanması |
14) |
Sunum öğeleri ve formatlarının açıklanması, bazı örneklerle gösterilmesi |
Bir nesne için ortografik çizimler ve perspektifler ile bir sunum hazırlanması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
3 |
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
1 |
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
4 |
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
1 |
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|
13) |
Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |
|