ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1001 | Temel Tasarım | Güz | 2 | 6 | 5 | 11 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ Öğ.Gör. AHMET SEZGİN Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR Öğ.Gör. MERİÇ KARA Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Projelerin görselleştirilmesi için model atölyesi kullanımı gereklidir. |
Dersin Amacı: | Bu başlangıç stüdyo dersi öğrencilerin tasarım projelerini yürütebilmeleri için gerekli yetenekleri edinmelerine olanak sağlayan temel tasarım elemanlarını ve prensiplerini anlatır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel tasarım prensipleri ve elemanları ile görsel kurgulama tekniklerini tanımlar 2. Çizgi, şekil, biçim ve renk teorileriyle ilgili konuları tartışır 3. Tasarım süreci temellerini uygular 4. Tasarım elemanlarını düzenli bir kompozisyon kurmak için ilişkilendirir 5. Modelleme ve çizim tekniklerini kullanarak tasarım uygulamaları yapabilir 6. Tasarım projelerinin gelişimi için kavramlar önerebilir propose 7. Verilen kriterlere bağlı olarak tasarım kurgularını değerlendirebilir. |
Ders, endüstriyel tasarım yapabilirlikleri ve süreçlerine giriş niteliğinde olup; çizim, skeç ve uygulamalı çalışmaların tasarıma destek olarak kullanımını, çizgi ve şekil, fikirsel oluşum ve görselleştirme, ürün tasarımı çizimi ve sunum teknikleri, temel modelleme yöntem ve uygulamaları ve tasarım sürecine giriş çalışmalarını işler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nokta, Çizgi, Şekil Stüdyo çalışması: Çizim alıştırması | Çizim çalışması |
2) | Tasarım Elemanları/ Şekil, Biçim, Hacim | Şekil analizi çalışması |
3) | Tasarım Elemanları / Işık, Derinlik ve Şeffaflık | Derinlik ve şeffaflık üzerine üç boyutlu çalışma |
4) | Tasarım Elemanları / Oran ve Ölçek, Denge | Faklı malzemelerle soyutlama |
5) | Tasarım Elemanları / Oran ve Orantı-Doku ve Desen | Nesne metamorfpz çalışması |
6) | Tasarım Elemanları / Hacim, strüktür, oran, ölçek | Renk paleti |
7) | Tasarım Elemanları / Renk | Renk soyutlaması |
8) | Tasarım Elemanları / Renk (devam) | Renklendirme |
9) | Tasarım Temelleri / Karşıt fikirlerle düzen | Üç boyutlu çalışma |
10) | Tasarım Temelleri /Ritmde düzen | Üç boyutlu ritim çalışması |
11) | Biçim Üretimi / Geometrik soyutlama | Çizim ve renklendirme |
12) | Biçim Üretimi / Geometrik soyutlama | Çizim ve renklendirme |
13) | Biçim Üretimi / Geometrik soyutlama | Model yapımı |
14) | Biçim Üretimi / Geometrik soyutlama | Model yapımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Wallschlaeger, C. & Busic-Snyder, C., Basic Visual Concepts and Principles, McGraw Hill, 1992. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Ching, Francis D.K., Architecture: Form, Space and Order, New York:Van Nostrand Reinhold, 1996. 2) Lawson, Bryan, Design in Mind, Butterworth-Heinemann Ltd., 1994. 3) Wucius Wong, Principles of Three Dimensional Design, New York:Van Nostrand Reinhold, 1981. 4) Scott R.G., Design Fundamentals, McGraw Hill, 1959. 5) Smithies, K.W., Principles of Design in Architecture, New York:Van Nostrand Reinhold, 1981. 6) Coudil, William Wayne, Architecture and You, New York:Whitney Library of Design, 1978. 7) Arnheim, Rudolf, The Dynamics of Visual Form, Berkley, Los Angles: University of California, 1977. 8) Argil, Isaac, Aproach to Architectural Design, Butterworth, 1971. 9) Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus, New York: Reinhold, 1964. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 14 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 1 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 1 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 1 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 1 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | 2 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | 2 |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |