ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3983 | Bütünleşik Bina Sistemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MİNE DİNÇER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, mimari tasarımda yapı alt sistemlerinin bütünleştirilmesi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Çeşitli sistemler arasındaki etkileşimlere ve arayüzlere ve bir bütün olarak daha yüksek bir performans düzeyine ulaşmak için alt sistemlerin entegrasyonuna vurgu yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Öğrenciler, bina servis sistemlerinin temel ilkelerini ve diğer bina sistemleriyle olan ilişkilerini anlayacaklardır. - Öğrenciler diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışma becerisi kazanacaklardır. - Öğrenciler, mimari tasarımı kapsamlı/bütünsel olarak ele alma becerisi kazanacaklardır. - Öğrenciler, potansiyel performans artışları için farklı sistemler arasındaki entegrasyon olanaklarını anlayacaklardır. - Öğrenciler, bütünleşik yapı sistemleri ile ilgili en son teknolojiler hakkında fikir sahibi olacaklardır. |
BİNA TASARIM SÜRECİ | Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları, Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.) BİNA SİSTEMLERİ Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan SİSTEM ENTEGRASYONU Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon ALT SİSTEM ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay) Akustik Sistemler Su ve Atık Sistemleri Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif) Düşey Sirkülasyon Sistemleri Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ | Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ | Oryantasyon Dersin Açıklaması | Ders Programı | Beklentiler | |
2) | BİNA TASARIM SÜRECİ | Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları, Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.) | |
3) | BİNA SİSTEMLERİ Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan | |
4) | SİSTEM ENTEGRASYONU Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon | |
5) | ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
6) | ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
7) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay) Akustik Sistemler (kısaca) | |
8) | ARA SINAV | |
9) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Su ve Atık Sistemleri | |
10) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
11) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Düşey Sirkülasyon Sistemleri | |
12) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri | |
13) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar | |
14) | Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ | Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Bachman, Leonard R., 2003. Integrated Buildings. The Systems Basis of Architecture. Wiley & Sons. - Grondzik, W. T., Kwok, A. G., Stein, B., Reynolds, J. S., 2010. Mechanical and Electrical Equipment for Buildings. Wiley. - Binggeli, C., 2016. Building Systems for Interior Designers. Wiley. - Lovell, J., 2010. Building Envelopes: An Integrated Approach. Princeton Architectural Press. - So, A. T. And Chan, W. L. 1999. Intelligent Building Systems. Springer Science+Business Media, LLC. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 30 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |