ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3983 Bütünleşik Bina Sistemleri Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MİNE DİNÇER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, mimari tasarımda yapı alt sistemlerinin bütünleştirilmesi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Çeşitli sistemler arasındaki etkileşimlere ve arayüzlere ve bir bütün olarak daha yüksek bir performans düzeyine ulaşmak için alt sistemlerin entegrasyonuna vurgu yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Öğrenciler, bina servis sistemlerinin temel ilkelerini ve diğer bina sistemleriyle olan ilişkilerini anlayacaklardır.
- Öğrenciler diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışma becerisi kazanacaklardır.
- Öğrenciler, mimari tasarımı kapsamlı/bütünsel olarak ele alma becerisi kazanacaklardır.
- Öğrenciler, potansiyel performans artışları için farklı sistemler arasındaki entegrasyon olanaklarını anlayacaklardır.
- Öğrenciler, bütünleşik yapı sistemleri ile ilgili en son teknolojiler hakkında fikir sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği

BİNA TASARIM SÜRECİ |
Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları,
Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.)
BİNA SİSTEMLERİ
Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan
SİSTEM ENTEGRASYONU
Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon
ALT SİSTEM ENTEGRASYONU
İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif)
Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay)
Akustik Sistemler
Su ve Atık Sistemleri
Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif)
Düşey Sirkülasyon Sistemleri
Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri
Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar
Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ
| Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ | Oryantasyon Dersin Açıklaması | Ders Programı | Beklentiler
2) BİNA TASARIM SÜRECİ | Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları, Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.)
3) BİNA SİSTEMLERİ Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan
4) SİSTEM ENTEGRASYONU Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon
5) ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif)
6) ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif)
7) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay) Akustik Sistemler (kısaca)
8) ARA SINAV
9) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Su ve Atık Sistemleri
10) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif)
11) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Düşey Sirkülasyon Sistemleri
12) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri
13) ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar
14) Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ | Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Bachman, Leonard R., 2003. Integrated Buildings. The Systems Basis of Architecture. Wiley & Sons.
- Grondzik, W. T., Kwok, A. G., Stein, B., Reynolds, J. S., 2010. Mechanical and Electrical Equipment for Buildings. Wiley.
- Binggeli, C., 2016. Building Systems for Interior Designers. Wiley.
- Lovell, J., 2010. Building Envelopes: An Integrated Approach. Princeton Architectural Press.
- So, A. T. And Chan, W. L. 1999. Intelligent Building Systems. Springer Science+Business Media, LLC.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 6 % 30
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek