MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC4956 | Proje ve İnşaat Yönetimi | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİDZA ÇAPKIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi TANEM KÖTEŞLİ AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrenciyi inşaat süreci, modüler ve prefabrike inşaat konusunda bilgilendirmek, yeni inşaat malzemelerini tanıtmak, inşaat kısıtlamaları ile uyumlu yapı sistemleri için tasarım ve detay üretmek, yapı sırasında kullanılacak malzemelere karar vererek bunların birleşim detaylarını çözümlemek konusunda bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Mimarlıkta alanında yeni ve eski malzemeleri tasarımlarında kullanır 2- Çeşitli taşıyıcı sistemlerden uygun olanını seçer 3- Bir binaya ait yapısal nokta detaylarını çözümler ve uygular 4- Isı, su ve ses yalıtımı sorunlarını çözer |
Dersin içeriği: - Bina üretim sistemleri ve inşaat süreci - Konfor standartları (ısıtma, soğutma, yangın kontrolu, ses, ısı, yağmur izolasyonu, v.b.) ve imar kısıtlamaları - Temel ve istinat duvarları - Taşıyıcı sistem - İnce yapı detayları, duvarlar, döşemeler, merdivenler, çatı kaplamaları v.b. konularına yönelik detayların öğretilmesini kapsamaktadır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Simülasyon, Sosyal Faaliyet, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, proje seçimi üzerinde tartışma. | Proje üzerinde çalışma, arsanın görülmesi, verilerin değerlendirilmesi |
2) | Örnek olarak üzerinde çalışılacak binanın seçimi | Projenin seçimi |
3) | Uygulama projesinin 1/50 plan, kesit ve görünüşlerinin hazırlanması. | Projenin çizilmesi |
4) | Uygulama projesinin 1/50 plan, kesit ve görünüşlerinin hazırlanması | Projenin çizilmesi |
5) | Yapı marketinde inşaat malzemelerinin incelenmesi | Projenin çizilmesi |
6) | Uygulama projesinin 1/50 plan kesit ve görünüşlerinin hazırlanması | Projenin çizilmesi |
7) | Uygulama projesinin 1/50 plan, kesit ve görünüşlerinin tamamlanması | Projenin çizilmesi |
8) | Bina temeli ve yalıtımının 1/20 çizilmesi | Sistem detayı çizilmesi |
9) | 1/50 uygulama projesinin teslim edilmesi ve ara sınav | Proje çizilmesi ve notların gözden geçirilmesi |
10) | İç ve dış duvarların, kapı ve pencere boşlukları detaylarının 1/20 ve 1/5 ölçeğinde çizilmesi | Sistem detayı ve detayların çizilmesi |
11) | 1/20 ve 1/5 merdiven sistem detayı ve detayların hazırlanması | Sistem detayı ve detayların çizilmesi |
12) | 1/20 ve 1/5 merdiven sistem detayı ve detayların hazırlanması | Sistem detayı ve detayların çizilmesi |
13) | 1/20 ve 1/5 çatı sistem detayı ve detayların hazırlanması | Sistem detayı ve detayların çizilmesi |
14) | 1/20 ve 1/5 çatı sistem detayı ve detayların hazırlanması | Sistem detayı ve detayların çizilmesi |
15) | Dönem projesi teslimi ve final sınavı | Proje ve detaylarının çizilmesi notların gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - Bayülgen, Cengiz: Ders notları - Eldem, Sedad Hakkı: "Yapı", İstanbul, Birsen Yayın evi, 2009 - Allen, Edward and Iano, Joseph: "Architect's Studio Companion, Rules of Thumb for a Preliminary Design", John Willey&Sons, 2002 - Allen, Edward: "Fundamentals of Building Condtrucyion - Materials and Methodes", John Willey&Sons, 1990 - Elliot, Cecil D.: "Technics and Architecture", London, MIT Press, 1994 - Bell, Victoria Ballard and Rand, Patrick: "Materials for Architectural Design", London, Laurence King Publ. 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 13 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 12 | 48 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Ödevler | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | 4 |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | 5 |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 5 |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | 3 |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | 4 |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | 2 |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | 2 |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. | 3 |