ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3919 Mimarlık ve Kent Kültürü Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERENGÜL SEÇMEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERİÇ ÜĞDÜL KATMERCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kıyı alanları çerçevesinde kent kültürünün teorik altyapısını kazandırmaktır. Kültür ve yapılı çevre arasındaki etkileşim bu ders kapsamında incelenecek temel konudur. Su kenarlarında gelişmiş kentler, kent kültürü kavramının gelişiminde etkin bir rol oynamıştır. 20. yüzyılın başından bu yana endüstrileşmiş kıyı kentleri önemli bir dönüşüm yaşamıştır. Kıyıların kent kültürü etkileri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Ders iki bölümden oluşmaktadır. Dönemin ilk yarısında endüstrileşme öncesi, endüstrileşme ve sonrası kıyıların kültürel ve mekansal arka planı gibi teorik konular işlenmektedir. Dönemin ikinci yarısında öğrenciler tarafından her hafta çeşitli kıyı kentleri ile ilgili çalışmalar sunulmaktadır. Sunumların ardından İstanbul kıyıları ile ilgili bir sonuç çalışması yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş.
2) Kültür kavramına giriş.
3) Kentsel alanların değişimi ve kültür.
4) Endüstrileşme öncesi kentsel hayat. Endüstrileşme ve sonrası kentler.
5) Endüstrileşme sonrası kentsel kıyıların gelişimi.
6) Post-industrialization and urban waterfront development.
7) İstanbul ve kıyı kültürü.
8) Vize sınavı.
9) Öğrenci sunumları.
10) Öğrenci sunumları.
11) Öğrenci sunumları.
12) Öğrenci sunumları.
13) Öğrenci sunumları.
14) Discussion about the culture of World Cities and Istanbul.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sharon Zukin, The Cultures of Cities, Blackwell Publishers, 1996.
Amos Rapoport, Culture, Architecture and Design, Locke Science Publishing, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 3 9
Arazi Çalışması 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 5 3 15
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek