İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3919 Mimarlık ve Kent Kültürü Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERENGÜL SEÇMEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERİÇ ÜĞDÜL KATMERCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kıyı alanları çerçevesinde kent kültürünün teorik altyapısını kazandırmaktır. Kültür ve yapılı çevre arasındaki etkileşim bu ders kapsamında incelenecek temel konudur. Su kenarlarında gelişmiş kentler, kent kültürü kavramının gelişiminde etkin bir rol oynamıştır. 20. yüzyılın başından bu yana endüstrileşmiş kıyı kentleri önemli bir dönüşüm yaşamıştır. Kıyıların kent kültürü etkileri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Ders iki bölümden oluşmaktadır. Dönemin ilk yarısında endüstrileşme öncesi, endüstrileşme ve sonrası kıyıların kültürel ve mekansal arka planı gibi teorik konular işlenmektedir. Dönemin ikinci yarısında öğrenciler tarafından her hafta çeşitli kıyı kentleri ile ilgili çalışmalar sunulmaktadır. Sunumların ardından İstanbul kıyıları ile ilgili bir sonuç çalışması yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş.
2) Kültür kavramına giriş.
3) Kentsel alanların değişimi ve kültür.
4) Endüstrileşme öncesi kentsel hayat. Endüstrileşme ve sonrası kentler.
5) Endüstrileşme sonrası kentsel kıyıların gelişimi.
6) Post-industrialization and urban waterfront development.
7) İstanbul ve kıyı kültürü.
8) Vize sınavı.
9) Öğrenci sunumları.
10) Öğrenci sunumları.
11) Öğrenci sunumları.
12) Öğrenci sunumları.
13) Öğrenci sunumları.
14) Discussion about the culture of World Cities and Istanbul.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sharon Zukin, The Cultures of Cities, Blackwell Publishers, 1996.
Amos Rapoport, Culture, Architecture and Design, Locke Science Publishing, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 3 9
Arazi Çalışması 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 5 3 15
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir,
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,