Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
. |
Dersin Amacı: |
Ders, mimarlık ve sinemanın ortak öğeleri -mekan, ortam, görsel dil- üzerinden ve gerçek/ yapay çevre, kültür, sanat bağlamlarında öğrencilerin mimarlık ve kentsel mekan algısını, kavrayışını, ilgili konularda tartışma ve yorumlama yetilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Filmler ve Mimarlığın Sahne Olarak Kullanımı |
The Cabinet of Dr. Caligari (1920, Robert Wiene
Metropolis (1927, Fritz Lang |
2) |
Mekan ve Zaman |
Battleship Potemkin (1925), Sergei Eisenstein
Dogville (2003, Lars von Trier |
3) |
Modernite ve Sosyal Eleştiri |
Modern Zamanlar (1936), Charlie Chaplin
Playtime (1967) Jacques Tati
|
4) |
Banliyö Hayatının Eleştirisi |
The Truman Show (1999) Peter Weir
La Haine (1995) Mathieu Kossovitz |
5) |
Kapitalist Mekanın Eleştirisi |
Fight Club (1999), David Fincher
Empty House (2004), Kim Ki Duk
|
6) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya |
Alphaville (1965) Jean-Luc Godard
Blade Runner (multiple versions) [1982] Ridley Scott
|
7) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış- Ütopya/Distopya |
Minority Report (2002) Steven Spielberg
Matrix (1999) Larry ve Andy Wachowski
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Uzayın Mimarisi |
Aelita: Queen of Mars (1924, Yakov Protazanov
2001: A Space Oddysey (1968, Stanley Kubrick
Solaris (1979), Andre Tarkovsky
|
10) |
Sinemada Mimar Figürü |
The Fountainhead (1949), King Vidor
My Architect (2003), Nathaniel Kahn
|
11) |
Kent ve Mimarlık |
Pier Paolo Pasolini Mamma Roma (1962) medea (1969)
Amarcord (1973), Federico Fellini
Tiffany’de Kahvaltı, 1961, Blake Edwards
|
12) |
Kent ve Mimarlık |
(limited city) Berlin Üzerinde Gökyüzü (1987), Wim Wenders
(post-modern city Falling Down (1992), Joel Shumacher
Night on Earth (1992) Jim Jarmush
|
13) |
Sinemada İstanbul |
Ağır Roman (1996), Mustafa Altıoklar
Uzak (2002), Nuri Bilge Ceylan
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|