REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3906 Peyzaj Tasarımı Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri:
Dersin Amacı: Bu dersin iki temel amaç doğrultusunda tasarımlanmıştır. İlki,mimarlık öğrencilerine, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin çağdaş tasarımı için gerekli kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır. İkincisi ise, doğal çevre-yapay çevre ilişkisinde farkındalık yaratmak üzere,farklı kültürlerin doğaya ve özellikle insan yapısı doğal çevreye farklı düşünsel yaklaşımlarının aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kentsel ve mimari ölçekte,insan yapısı doğal çevrenin insan yaşamı için öneminin farkında olur,
2.İnsan yapısı doğal çevrelerin tasarımını yapabilmek için gerekli peyzaj mimarlığı dilini, elemanlarını ve tekniklerini kullanır,
3.İnsan yapısı doğal çevredeki tasarım farklılıklarının, insan –doğa ilişkisine ve dünya görüşüne bağlı olarak nasıl değiştiğini yorumlayabilir,
4.Mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olduğunun farkında olarak, mimari tasarım süreçlerinde peyzaj tasarımını sürecin bir parçası olarak geliştirir.

Dersin İçeriği

Mimari Tasarım'da peyzaj,peyzaj tasarımı kuram ve kavramları; Peyzaj elemanları; Mimarlık tarihinde Peyzaj tasarımına farklı yaklaşımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlık ve peyzaj İlişkisi; İnsan ve doğa bütünlüğünün önemi ve Doğanın yeniden yaratılması: insan yapısı çevre
2) Mimarlık tarihinde insan yapısı doğal çevreye farklı yaklaşımlar: Tarihsel bir perspektif
3) Ortaçağ’da doğa anlayışı
4) Rönesans rasyonalizm ve labirent ; Barok dönemi ve İslamiyetin geometrik düzenli peyzaj anlayışı,
5) Uzakdoğu insan doğa ilişkisi düşüncesi; Çin,Japon ve 18. yüzyıl İngiliz peyzaj geleneğinde Romantisizm.
6) Endüstri Devrimi ve kentsel ölçekte peyzaj planlama anlayışının gelişmesi : Garden City hareketi,Central Park, City in the park ...vb.
7) ARA SINAV
8) Peyzaj Elemanları 1 : Yumuşak Dokular: Ağaçlar,bitki ve çiçekler ;
9) Peyzaj Elemanları 2 : Sert dokular: Kaplama yüzeyler,üst örtü ve gölgelikler; Sınırlama elemanları: Duvar, korkuluk ve çitler, vb elemanlar
10) Peyzaj Elemanları 3: Dış Mekan kullanım elemanları ve mobilyalar:Oturma elemanları, aydınlatma elemanları,işaret levhaları,ilan ve duyuru panoları,ağaç ve saksıları, çöp toplama elemanları,
11) Peyzaj Elemanları 4: Su Elemanı
12) ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanlarının biçimlenme özellikleri
13) Çağdaş Tasarım yaklaşımları ve tasarım elemanları biçimlenme özellikleri
14) Kentli için doğa parçasına sahip olmak: çatı bahçeleri,eco-architecture ve allotment gardens.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1) Berrizbeitia,A. and Pollak,L.(1999) Inside Outside Between Architecture and Landscape, Massachusetts: Rockport Publishers, Inc..
2) Conan,M. ed.,(2007)Contemporary Garden Aesthetics, Creations and Interpretations. Washington, DC: Dumbarton Oaks.
3) Duran.S.C. (2008) Contemporary landscape architecture, Cologne: Daab..
4) Kiley,D. and Amidon,J. (1999) Dan Kiley in His Own Words, America’s Master Landscape Architect, London: Thames & Hudson Ltd..
5) Krauel,J (2007). New Urban Elements, Barcelona: Links.
6) Mosser,M and Teyssot,G. (1991) The History of Garden Design,Thames and Hudson,London.
7) Rogers,E.B (2001). Landscape Design: A Cultural and Architectural History, NY: Harry N. Abrams Inc..
8) Swaffield S.(2002) Theory in Landscape Architecture: A Reader (Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pensylvania Press.
9) Turner,T.,(2011) European Gardens: History, Philosophy and Design, Routledge.
10) Turner,T.,(2010) Asian Gardens: History, Beliefs and Design,Routledge
11) Van Uffelen,C. (2009) 1000 X Landscape Architecture, Braun.
12) Mcleod, V., (2008) Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King.
13) Waterman,T (2009)The Fundementals of Landscape Architecture,AVA Publishing.
14) Weddle,A.E.(1979) Landscape Techniques, Heinemann, London.
15) Zevon,S.,(1999) Outside architecture: outdoor rooms designed by architects, Gloucester, Mass.: Rockport Publishers.
16) Zimmermann,A. (2011) Constructing Landscape [SC]: Materials, Techniques, Structural Components.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 2 2
Ödevler 3 1 3
Ara Sınavlar 2 1 2
Juri 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2